پرش به محتوا

اسکالپ

” اسکالپ ” چیست 

اسکالپ یکی از استراتژی‌های معامله‌گری می‌باشد که به منظور دستیابی به سود زیاد در تغییرات جزئی قیمت به کار گرفته می‌شود. معامله‌گرانی که با این استراتژی کار می‌کنند در طول یک روز از 10 تا چند صد معامله را انجام می‌دهند. آنها بر این اعتقاد دارند که به آسانی از حرکت های کوچک قیمت در بازار سهام ، می‌توان سود زیادی را کسب کرد. معامله‌گرانی که این استراتژی را پیاده سازی می‌کنند به عنوان “اسکالپر” (Scalper) شناخته می‌شوند.
به بیان دیگر این استراتژی عنوان می‌کند که بسیاری از سودهای کوچک به راحتی می‌تواند به سودی بزرگ تبدیل شود ، اگر استراتژی خروج به موقع ، جهت جلوگیری از ضررهای بزرگ استفاده شود.

توضیحات بیشتر ” اسکالپ “

در اسکالپ ، معامله‌گران  با حجم بالایی وارد معامله می‌شوند تا از طریق حرکت های کوچک قیمت و در مدت زمان کم کسب سود کنند. این معاملات در طول یک روز انجام می‌گیرد و به روز بعد موکول نمی‌شود. هدف اصلی اینگونه معاملات این است که تعدادی سهام را خریداری کرده سپس با قیمتی بالاتر فروخته شود. که معمولا مدت زمان نگهداری سهام می‌تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه و در برخی موارد تا چند ساعت متفاوت باشد. و در نهایت معامله قبل از پایان روز کاری بسته می‌شود.

ویژگی‌های اسکالپ 

اسکالپ یک فعالیت سریع برای معامله‌گران پر جنب و جوش است. که نیازمند این است در موقعیت زمانی درست اجرا گردد.
اسکالپرها از طریق نمودارهای کندلی بازار را مورد بررسی قرار می‌دهند و معمولا از تایم فریم های یک دقیقه‌ای و یا پنج دقیقه‌ای استفاده می‌کنند.
اسیلاتورهای استوکاستیک (stochastic) ، میانگین متحرک همگرایی واگرایی (MACD) و شاخص قدرت نسبی (RSI) از جمله اسیلاتورهای رایج در بین اسکالپرها می‌باشد. همچنین اندیکاتورهای روندی از جمله میانگین‌های متحرک (moving averages) ، بولینگر باند (Bollinger bands) و پیوت پوینت ها (pivot points) نیز جهت تعیین سطوح مقاومت و حمایت در این استراتژی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از اشتباهات رایج اسکالپرها می‌توان به مواردی اشاره کرد از جمله : استراتژی ضعیف و ناقص ، عدم قرار دادن حد ضرر ، احساسی شدن و افراط در انجام معاملات ، ورود زود هنگام و خروج زود هنگام .

روانشناسی ” اسکالپ “

یک اسکالپر نیاز به نظم و انضباط دارد و نیاز دارد که سیسم معاملاتی خود را بطور دقیق پیاده کند. و هرگونه تصمیم گیری باید با اطمینان انجام شود اما در عین حال اسکالپر باید بسیار انعطاف پذیر باشد چرا که شرایط بازار مدام درحال تغییر است. و اگر معاملات برخلاف انتظار پیش رفت آنها باید شرایط را تغییر داده و درست پیش ببرند تا با کمترین میزان ضرر رو به رو بشوند.

فایل PDF مطالب فوق :

قیمت : 5000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور