پرش به محتوا

تحلیل USINDX دوشنبه 20 آذر 1402

تحلیل USINDX دوشنبه 20 آذر 1402

تحلیل قیمت شاخص دلار

هفته گذشته طی خبر NFP و نرخ بیکاری در روز جمعه شاهد افزایش سطح اشتغال در آمریکا بودیم که این اخبار موجب افزایش تقاضا برای دلار آمریکا گردید و انتظارات کاهش نرخ بهره را به تعویق انداخت.
در نمودار شاخص دلار DXY ، قیمت در میان مدت از خط روند نزولی خود به سمت بالا عبور کرد و اکنون شاهد تشکیل الگوی سر و شانه کف در نمودار هستیم ، در صورتی که الگو با اعتبار به سمت بالا شکسته شود احتمال افزایش بیشتر در نمودار وجود خواهد داشت. ولی در سناریوی دیگر ، در صورتی که الگو تایید نشود و حرکت نزولی ادامه پیدا کند سطح حمایتی 102.5 پیش روی قیمت خواهد بود.

این هفته روز سه شنبه شاخص تورمی CPI آمریکا اعلام می‌شود در صورت کاهش تورم احتمال کاهش تقاضا برای دلار افزایش می‌یابد همچنین بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و معامله گران در انتظار نتیجه این نشست هستند. و در صورتی که در این نشست کاهش دیدگاه های انقباضی توسط اعضا فدرال رزرو دیده شود می‌تواند منجر به کاهش بیشتر تقاضا برای دلار گردد.

تحلیل USINDX دوشنبه 20 آذر 1402تحلیل USINDX دوشنبه 20 آذر 1402

مقاومت های پیش رو :

مقاومت اول : 104.3

مقاومت دوم : 105.8

حمایت های پیش رو :

حمایت اول : 102.5

حمایت دوم : 100

 

نرخ های بهره در تاریخ 12/11/2023

آمریکا : 5.50 %

 

دات پلات اعلامی فدرال رزرو در نشست 20 سپتامبر 2023

دات پلات اعلامی فدرال رزرو در نشست 20 سپتامبر 2023

 

توجه : مطالب فوق اعم از هرگونه توصیه در انجام معامله می باشد و جهت آموزش ایجاد شده است. همچنین توجه داشته باشید که معامله ریسک دارد و ممکن است موجب از دست رفتن سرمایه گردد و لازم به ذکر است تصمیم گیری در هر معامله به عهده خود فرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *