پرش به محتوا

دلار پس از کاهش رشد شغل‌ها در آمریکا در ماه ژوئیه، افت کرد.

نیویورک، ۴ اوت (رویترز) – دلار در روز جمعه کاهش یافت و تقریباً تمام میزان افزایش هفته را کاهش داد، پس از کاهش رشد شغل‌ها در آمریکا در ماه ژوئیه که امیدواری‌ها به یک فرود نرم اقتصادی را ایجاد کرد، اما درآمدهای بالاتر حقوق نشان می‌دهد که بانک فدرال احتمالاً باید به مدت بیشتری نرخ بهره‌برداری ادامه دهد.

آمریکا

اقتصاد آمریکا مقدار کمتری از شغل‌ها را نسبت به انتظارات ماه گذشته افزود. با این حال، افزایش قوی حقوق و کاهش بیکاری به ۳.۵٪ به معنای ادامه فشار در بازار کار است.

پرداخت نشده‌های غیرکشاورزی مردمی از ماه قبل ۱۸۷,۰۰۰ شغل افزودند، که بر اساس نظرسنجی وزارت کار و نیرو، کمتر از پیش بینی اقتصاددانان بود که بهبود ۲۰۰,۰۰۰ شغل پیش‌بینی کرده بودند.

بازبینی به پایین افزایش شغل ماه‌های مه و ژوئن نشان داد که تقاضا برای کار به دلیل نرخ‌های بلند بانک فدرال کاهش یافته است. اما با ۱.۶ شغل موجود برای هر نفر بیکار، کاهش در استخدام ممکن است نشان‌دهنده‌ی این باشد که شرکت‌ها در جستجوی کارگران ناکام هستند.

مارک چندلر، رئیس راهبرد بازاریابی بانوکبرن جلوبال فارکس در نیویورک، گفت: “در ارزهای خارجی انقباض کوتاهی وجود دارد و برگرفته از افت شدید نرخ بهره.”

او گفت: “اصلاحات بهره‌برداری دلار تقریباً به پایان رسیده است.”

چندلر گفت که گزارش نهایی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) هفته آینده ممکن است نشان‌دهنده اولین افزایش سالانه تورم از ژوئن ۲۰۲۲ باشد.

کاتی لین، سردبیر مدیریتی ۶۰ ثانیه سرمایه‌گذار نیویورک، گفت: “وضعیت هنوز هم برای نرم‌ترین فرود است ولی تمام داده‌های امروز امکان افزایش نرخ بهره‌برداری از بانک فدرال را باز می‌گذارد.”

شاخص دلار، یعنی اندازه‌گیری ارزش دلار آمریکا در مقابل شش ارز همتای آن، ۰.۴٪ کاهش یافت و پس از اینکه روز پنجشنبه به ۱۰۲.۸۴ رسید (بالاترین از ۷ ژوئیه)، کاهش داد.

بیشترین افزایش تک‌روز شاخص دلار در سه هفته اخیر اتفاق افتاد.

ماروین لو، استراتژیست اقتصادی جهانی سرمایه‌گذاری ایالتی در بوستون، گفت: “به عنوان بسیاری از داده‌هایی که به‌طور اخیر دریافت کرده‌ایم، چیزهایی برای گاوها و چیزهایی برای خرس‌ها وجود دارد.”

او گفت: “کاهش در رشد شغل‌ها اقتصاد را به نزدیکترین عدد آفرود نرخ‌های کاری به ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱۲۰,۰۰۰ شغل در ماه رساند.”

اما او افزود: “حقوق کارگران افزایش یافت. ما هم‌چنان با ۴.۴٪ افزایش سالانه حقوق در ساعت متوسط مواجه هستیم. این همچنان با هدف ۲٪ بانک فدرال در تناقض است.”

آمریکا

یورو به ۰.۵۵٪ به $ ۱.۱۰۰۴ افزایش یافت و ین ژاپنی ۰.۵۱٪ به هر دلار ۱۴۱.۸۱ قدرت گرفت.

نرخ بلند مدت بندرت نه ماهه برای اوراق اوراق‌قرضه‌های آمریکا در روز چهارشنبه رکورد ۹ ماهه ایجاد کرد که به دنبال سیل ارائه خدمات به همراه داده‌ها اشاره به استقامت بیشتر در بازار کار دارد.

ین ژاپنی حساس به افزایش نرخ بهره‌برداری ایالتی، به دلیل نگه‌داشتن نرخ محلی بانک ژاپن. پس از اصلاح سیاست پولی بانک ژاپن هفته گذشته، معامله‌گران سعی دارند سرعت و حداقل اجازه بدهند که نرخ بهره‌برداری صعود کند.

دلار استرالیایی به علاوه ضعف دلار – علاوه بر ضعف دلار – به علت پایان دادن به آنتی‌دامپینگ چینی و بلوغ داده‌ها به‌عنوان هم‌پیوند مشکلات مربوط به تجارت، تقویت یافت.

استرالی دلار ۰.۱۸٪ نسبت به دلار به ۰.۶۵۶ رشد کرد.

فرانک سوئیس، ارز G۱۰ که امسال بیشترین افزایش نسبت به دلار را داشته است، پس از داده‌های شغلی روند کاهش داد. دلار ۰.۱۱٪ نسبت به فرانک کاهش یافت.

اسنترلین ۰.۲۳٪ نسبت به دلار در روز معامله می‌کرد. این جمله ها در ساعت ۴:۰۰ عصر (۲۰۰۰ GMT) نوشته شده است.

لینک خبر: سایت reuters


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *