پرش به محتوا

در سال 2023، مجموعه‌های محبوب NFT قیمت‌های قابل توجهی را از دست دادند.

سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های محبوب NFT مانند Doodles، Invisible Friends، Moonbirds و Goblintown، تا ۹۵٪ از ارزش خود را در اتر از دست داده‌اند.

NFT

بعضی از ارزشمندترین توکن‌های غیرقابل معامله (NFT) در سال ۲۰۲۲ از دست دادند. این روند هماهنگ با افتارزش ملک‌های متافرز در سال ۲۰۲۳ است که در سال ۲۰۲۲ به عنوان بهترین زمین‌های مجازی برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شدند.

سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های برتر NFT از جمله Doodles، Invisible Friends، Moonbirds و Goblintown، تا ۹۵٪ از ارزش خود را در اتر از دست داده‌اند. ارزش مجموعه‌های NFT بلوچیپ تنها در میانگین بیش از ۴۰٪ کاهش یافته است.

بزرگترین NFTهای سال ۲۰۲۲ سال سختی در سال ۲۰۲۳ داشتند.

Doodles …
۲۳ ETH ۲.۳ ETH

Invisible Friends…
۸ ETH ۱.۱۵ ETH

Moonbirds…
۳۲ ETH ۲ ETH

Goblintown…
۶ ETH ۰.۲۶ ETH

داده‌های NFTGo نشان می‌دهد که شاخص چیپ بلو به ۷،۴۴۶ ETH از بالاترین سطح سالانه ۱۲،۳۹۴ ETH در ژوئیه ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

NFT

شاخص بلوچیپ که با در نظر گرفتن وزن‌دهی به سرمایه‌بازار (ETH/USD) مجموعه‌های بلوچیپ محاسبه می‌شود. منبع: NFTGo

عجیب است که سرمایه‌گذاران NFT هنوز تحت تأثیر افتارزش قرار نگرفته‌اند. در حالی که برخی از آنها انتظار افتادن بیشتر و طولانی‌تر قیمت NFT را دارند، گروه کوچکی از سرمایه‌گذاران معتقدند که این زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری است زیرا انتظار برگشت قیمت را دارند.

NFT

صاحبان و معامله‌گران NFT بلوچیپ. منبع: NFTGo

در مقابل، تعداد صاحبان NFT بلوچیپ در طول سال گذشته بیش از ۹۰٪ افزایش یافته است. در این مدت، فروشندگان ۳۲٪ افزایش یافته‌اند در حالی که خریداران ۳۰٪ کاهش یافته‌اند.

با وجود مشکلات مالی، اکوسیستم NFT همچنان توجه سرمایه‌گذاران جدید را به خود جلب می‌کند. در تاریخ ۲۷ مه، پیتر شیف، متشکک رمزارز، یک پروژه NFT را روی زنجیره بلوکی بیت‌کوین از طریق Ordinals راه‌اندازی کرد.

لینک خبر: سایت cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *