پرش به محتوا

یک پیشنهاد از سوی MakerDAO مطرح شده است که هدف آن افزایش نرخ سوددهی DAI به 3.33٪ است.

نرخ سوددهی DAI در دسامبر ۲۰۲۲ به ۱٪ افزایش یافته است که باعث واریز ۳۵ میلیون DAI در یک ماه شده است، طبق گفته‌های MakerDAO.

MakerDAO

جامعه پروتکل DeFi (مالیات غیرمتمرکز) مبتنی بر Ethereum به زودی در مورد یک پیشنهاد برای افزایش نرخ پایدار DAI (DSR) به ۳.۳۳٪ رأی خواهد داد. اگر پیشنهاد تصویب شود، این تغییر قابلیت تأثیرگذاری گسترده‌تر روی نرخ‌ها در بازار DeFi را خواهد داشت.

تیم Maker در توییتی در تاریخ ۲۶ مه اعلام کرد که “رأی اجرایی بعدی، در صورت تصویب، نرخ DSR را از ۱٪ به ۳.۳۳٪ افزایش می‌دهد.”

Maker اظهار داشت: “نرخ پس‌انداز DAI (DSR) یک جزء بنیادی در سیستم پروتکل Maker است که به کاربران فرصت می‌دهد DAI را واریز کنند و نرخ سودی مداوم دریافت کنند. این سود به صورت لحظه‌ای به دست می‌آید و از درآمدهای سیستم انباشته می‌شود.”

این پیشنهاد توسط شرکت مدیریت ریسک متمرکز بر DeFi به نام Block Analitica ارائه شده و توسط یک عضو تیم واحد مدیریت ریسک MakerDAO ارسال شده است.

DSR به نرخ سودی اشاره دارد که کاربران آن را از قفل کردن DAI خود در قراردادهای هوشمند DSR MakerDAO به دست می‌آورند.

منابع DSR از حقوق پایداری تأمین می‌شود که کاربران برای قرض گرفتن DAI بر اساس دارایی‌های تضمینی مانند اتر و وراپ‌شده بیتکوین (WBTC) پرداخت می‌کنند. این پیشنهاد جدید همچنین هدف اصلاح نرخ‌های پایداری بر روی برخی از انواع دارایی‌های تضمینی را دارد.

به گفته‌های یک پست وبلاگ از سال ۲۰۱۸ توسط MakerDAO، DSR یک اهرم پولی اصلی است که با تشویق یا عدم تشویق کاربران به قفل کردن DAI در قراردادهای DSR، “تعادل عرضه و تقاضای DAI” را تنظیم می‌کند.

با اضافه کردن بیشتری توضیحات به پیشنهاد، موسس Block Analitica به نام Primoz Kordez به جامعه گفت که “برای افزایش نرخ در DeFi آماده باشید.”

وی اضافه کرد: “پیشنهاد جدید در MakerDAO نرخ DAI DSR را به ۳.۳۳٪ افزایش خواهد داد که باعث افزایش نرخ‌ها در سراسر چشم‌انداز DeFi خواهد شد. به یاد داشته باشید که DAI در DSR معیاری برای بازده ایمن‌ترین stablecoin در DeFi است.”

وی اضافه کرد: “تأمین‌کنندگان stablecoin در Aave و Compound در حدود ۲٪-۲.۵٪ درآمد کسب می‌کنند و مقدار قابل توجهی سرمایه باید به DSR DAI جاری جریان یابد تا نرخ تأمین را به محدوده ۳.۵٪ به بالا برساند.”

قبل از این پیشنهاد DSR جدید، در دسامبر ۲۰۲۲ نرخ به ۱٪ افزایش یافته بود و پس از رأی جامعه، به ۳۵ میلیون DAI در قراردادهای DSR واریز شد.

لینک خبر: سایت cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *