پرش به محتوا

“توجیهات اصلی که موشکافی تحریم‌های Tornado Cash را توسط Coinbase حمایت می‌کند، شامل 4 دلیل کلیدی است.”

شش فردی که سعی در لغو تحریم‌های اعلام شده توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده علیه میکسر ارزهای رمزنگاری Tornado Cash دارند، تنها چهار دلیل کلیدی را به اعتبار حرکت خود ارائه داده‌اند.

Tornado Cash

در یک اظهارنامه در تاریخ 24 مه (4 خرداد) به حمایت از حرکت قبلی برای جزئی شدن دادخواست صلاحیت مختصر، این افراد ادعا می‌کنند که “این پرونده مربوط به ساختن قوانین ویژه برای فناوری جدید نیست”، بلکه موردی از تجاوز دولت و نقض حقوق اولین اصلاحی است.

چهار دلیل اصلی ارائه شده توسط این افراد عبارتند از:

۱. تلاش وزارت خزانه داری برای دسته‌بندی Tornado Cash به عنوان یک “ملی خارجی” – که باید این کار را برای توجیه اقدامات خود انجام دهد – با صدا زدن آن به عنوان یک انجمن غیرمستقر.

اما افراد دعوا کرده‌اند که وزارت خزانه داری Tornado Cash را به‌گونه‌ای تعریف کرده است که شامل تمام دارندگان توکن TORN می‌شود، بدون توجه به اینکه آیا آنها برای هدفی مشترک ترکیب شده‌اند یا خیر. افراد ادعا می‌کنند که به دلیل این تعریف، Tornado Cash نمی‌تواند به عنوان یک انجمن غیرمستقر براساس آزمون‌های خود وزارت خزانه داری دسته‌بندی شود.

۲. دومین دلیل ارائه شده به این موضوع اشاره دارد که قراردادهای هوشمند منبع بازی که Tornado Cash را با قابلیت‌های آن تأمین می‌کنند، نمی‌توانند به عنوان مالکیت در نظر گرفته شوند، زیرا مالکیت تنها به چیزی اشاره دارد که می‌تواند متعلق به شخصی باشد.

حتی اگر قراردادهای هوشمند را به عنوان مالکیت در نظر گرفت، سومین دلیل این است که هیچ نهاد Tornado Cash هیچگونه “مالکیت” در قراردادها ندارد و به همین دلیل وزارت خزانه داری صلاحیت تحریم آن را ندارد.

۴. دلیل آخر این است که حتی اگر وزارت خزانه داری صلاحیت این کار را داشته باشد، تحریم Tornado Cash به نقض حق اولین اصلاحی می‌انجامد و وزارت خزانه داری نمی‌تواند این تحمیل را با ادعای آنکه کاربران Tornado Cash باید در جایی دیگر به آزادی بیان بپردازند، دفاع کند.

لینک خبر: سایت cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور