پرش به محتوا

Ron DeSantis در آغاز کمپین ریاست‌جمهوری خود تعهد می‌دهد که از بیتکوین را “محافظت” خواهد کرد.

در حین یک فضای توییتری با حضور ایلان ماسک (مدیر عامل توییتر)، Ron DeSantis، فرماندار فعلی فلوریدا، به صورت رسمی اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024 حضور خواهد داشت و به طور قابل توجهی قول داده است که اگر این مقام را بدست بیاورد، بیتکوین را “محافظت” خواهد کرد.

Ron DeSantis

در تاریخ 24 می، Ron DeSantis همراه با حدود 520،000 شنونده زنده، در توییتر اعلامیه خود را به صورت یک پخش زنده در حضور ایلان ماسک و با مدیریت سرمایه‌گذاری ریسک سرمایه‌گذاری شده توسط David Sacks انجام داد.

DeSantis درباره اینکه به عنوان رییس‌جمهور، “قادر خواهیم بود تا قابلیت انجام کارهایی مانند بیتکوین را محافظت کنیم” صحبت کرد. وی افزود که “ریسک‌هایی در این مورد وجود دارد” اما افراد علاقه‌مند به این ارز دیجیتال “به‌صورت پیشرفته عمل می‌کنند” و “می‌توانند تصمیم‌هایی بگیرند”.

وی توضیح داد: “شما حق دارید از بیتکوین استفاده کنید. تنها دلیلی که این افراد در واشنگتن آن را دوست ندارند، این است که آن را کنترل نمی‌کنند.”

DeSantis افراد حاضر در ساختمان کاپیتول را “برنامه‌ریزان مرکزی” خواند و گفت که آنها “می‌خواهند کنترلی بر جامعه داشته باشند.”

وی اظهار داشت: “بیتکوین برای آنها تهدید است، بنابراین آنها در تلاش هستند تا با راه‌اندازی قوانین و مقررات، آن را از بین ببرند.”

فرماندار فلوریدا همچنین به مبارزه حقوقی بین کمیسیون اوراق بهادار و صرافی‌ها درباره ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

Gary Gensler، رئیس فعلی این سازمان، به طولانی مدت ادعا کرده است که این سازمان صلاحیتی در بخش ارزهای دیجیتال دارد.

DeSantis گفت که از آنجا که کنگره “هرگز به ارزهای دیجیتال رسیدگی نکرده‌است”، “دستگاه دولت” – به احتمال زیاد اشاره به کمیسیون اوراق بهادار و صرافی‌ها داشت – “به‌تنهایی باید اقدام کند” و امکان “عدم امکان انجام فعالیت‌ها در این حوزه” را فراهم کند.

وی اظهار کرد: “من به این فکر نمی‌کنم که همه چیز را کنترل کنم. و فکر می‌کنم که رژیم فعلی – بی‌شک آنها در برابر بیتکوین دشمنی دارند.”

او اضافه کرد که اگر جو بایدن در سال 2024 برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس‌جمهور دوباره انتخاب شود، رژیم نظارتی بر ارزهای دیجیتال در دوره حکومت او “احتمالاً به پایان خواهد رسید.”

DeSantis در ماه مه یک قانون مخالف ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در فلوریدا را تصویب کرد که استفاده از یک CBDC فدرال به عنوان پول را ممنوع کرده و همچنین استفاده از CBDC خارجی را ممنوع کرده است.

قبل از انتخابات نوامبر 2024، آمریکا هنوز یک مسیر طولانی برای پیش رو دارد. احتمالاً DeSantis در اولین بحث انتخابات اصلی جمهوری‌ خواهان در چرخه سال 2024 با سابقه‌دار سابق، دونالد ترامپ و سایر نامزدها روبرو خواهد شد که برای ماه اوت برنامه‌ریزی شده است.

دیگر افرادی که به عنوان امیدهای سفیده تاج وارد این حوزه شده‌اند، ارز دیجیتال را حمایت کرده‌اند. رابرت اف. کندی جونیور، نامزد ریاست‌جمهوری دموکراتیک، در یک سخنرانی در کنفرانس بیتکوین 2023، بیتکوین را “نماد دموکراسی و آزادی” خواند.

کندی همچنین اولین نامزد ریاست‌جمهوری در تاریخ آمریکا بود که دریافت وجه حمایتی را در بیتکوین پذیرفت و تنها چند روز بعد به ویوک راماسوامی، نامزد جمهوری خواه جوین شد.

لینک خبر: سایت cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور