پرش به محتوا

بورس تهران در چنگ برجام / آیا اعتراض سهامداران به جایی می‌رسد؟

بورس تهران در چنگ برجام / آیا اعتراض سهامداران به جایی می‌رسد؟

بورس تهران در چنگ برجام / آیا اعتراض سهامداران به جایی می‌رسد؟

شاخص بورس تهران بعد از رشد نه چندان چشمگیر روز گذشته امروز با افتی جزئی به کار خود در هفته ی سوم شهریور پایان داد.

پارامتر کل بورس تهران امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ با افتی بیش از چهار هزار واحدی به پایین‌ ترین سطح در امسال رسید. این افت شاخص باعث ثبت رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی روی تابلو های بازار سهام شد. پارامتر هم‌ وزن نیز با افتی اندک در محدوده ۴۰۴ هزار واحدی ثابت شد.

مشکل بورس تهران چیست؟
بازار سرمایه در سومین هفته شهریور ۱۴۰۱ با اتفاقات نامطبوعی همراه شد. سهامداران در چند روز اخیر شاهد افت قابل توجه پارامتر بورس تهران بودند. به نحوی که تابلو های بورس این هفته کمترین رقم شاخص را در طول امسال ثبت کردند. این شرایط باعث نگرانی سهامداران نسبت به آینده بازار شده است. به گونه‌ای که جمعی از فعالان بازار سرمایه روز دوشنبه گذشته مقابل ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار تجمعی را برگزار کردند.

طلب خواستن که از سوی سهامداران معترض در این تجمع گفته شد رسیدگی هرچه سریعتر به وعده‌ هایی است که ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ ارائه می‌کرد. ده وعده اساسی که از دید اهالی بازار سرمایه با وجود گذشت بیش از یک سال تقریبا هیچ کدوم اجرا نشده است.

حالا به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقاتی که اطراف پرونده هسته‌ای ایران رقم می‌خورد اوضاع به سود بازار رقم نخواهد خورد. از همین رو سهامداران انتظار دارند دولت سیزدهم طبق وعده ای که دادند جلوگیری از گره خوردن اقتصاد به برجام، اقدام به رفع مشکلات بورس کند.

البته به دید کارشناسان ایجاد رونق در بورس بدون حصول توافق و رفع تحریم‌ها تقریبا غیر ممکن است. اما سهامداران این انتظار را دارند که ابراهیم رئیسی روی قولی که به طرفداران بورسی‌ اش داده بود را تحقق بخشد. هرچند به نظر می‌رسد اوضاع بازار سرمایه به شکلی رقم خورده که گشودن هر یک از گره‌ های افتاده در کار بورس تهران به این سادگی‌ ها امکان گشایش نخواهند داشت.

لینک خبر: تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور