پرش به محتوا

ارزش سهام فولاد ریزش کرد / پرونده فساد، کار دست سهامداران داد

ارزش سهام فولاد ریزش کرد / پرونده فساد، کار دست سهامداران داد

پس از انتشار گزارش تحقیق و برسی فولاد مبارکه در گام اول تعیلق شد و امروز در معاملات بازار با افت ۲٫۴ درصدی مواجه شدیم.
به گزارش تجارت‌نیوز، مجلس شورای اسلامی روز شنبه گزارش تحقیق و برسی از فولاد مبارکه را پخش کرد. گزارشی که از بروز تخلفات مالی حدود ۹۱ هزار میلیارد تومانی این شرکت خبر داد.
بر اساس این تحقیق و برسی زیان زیر مجموعه‌های فولاد و پروژه‌ کردن سهام معیّن‌ شد. برای مثال شرکت توکا از زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه محلی برای کسب سود شخصی مدیران شرکت و افراد خاص بوده و طرف مقابل این فرآیند نیز سهامدارانی بوده‌اند که در پی سوده شدن پروژه‌سازی سهام، ضرر کرده و در سال ۹۹ نیز پس از ریزش شاخص بورس، سرمایه تعداد زیادی از سهامداران شرکت‌های پروژه شده از بین رفت.
حال سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در مرحله اول تعلیق شد و امروز در معاملات بازار با افت ۲٫۴ درصدی مواجه شد. یک کارشناسان بازار سرمایه دلیل افت سهام این شرکت را شرح می دهد.

کاهش فولاد در بورس

جواد فلاحیان،کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قسمتی از افت سهام فولاد به واسطه گزارش تحقیق و برسی مجلس از شرکت فولاد مبارکه است.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: اگر بخواهیم معیارهای بنیادی فولاد را در نظر بگیریم، رکوردهایی در چند ماه‌ اخیر زدند و جز شرکت‌های سودآورد بوده‌اند و احتمال دارد که سرمایه افزایش یابد.
او تاکید کرد: رفتارهایی که برآمده از ترس و فساد عامل افت امروز بوده است. یعنی به واسطه جو روانی سهام فولادی‌ها ضرر در حد دو درصدی را ثبت کرده است.
فلاحیان گفت: با توجه به اینکه صندوق‌ها و حقوقی‌های بزرگ از فولاد پشتیبانی می‌کنند و براساس میزانی جهانی اقدام به تولید و خرید و فروش می‌کنند گرفتار جوهای روانی نمی‌شوند. پیش بینی می شود که نهایتا فردا یا پسفردا این فشار فروش کاهش پیدا می‌کند و فولاد به روند قبلی خود باز می‌گردد.
وی در نهایت گفت: درست است بازار از عدم بی نتیجه گی رنج می‌برد اما انتظار داریم که فولاد به مدار دو سه روز اخیر خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور