پرش به محتوا

شهاب سنگ

شهاب سنگ چیست

” شهاب سنگ ” (Shooting star) یک کندل نزولی است با بدنه‌ای کوتاه در پایین کندل که سایه‌ای بلند در بالا و سایه‌ای کوتاه در پایین بدنه دارد. شهاب سنگ یک نمونه از الگوهای شمعی است که قیمت بسته شدن آن پایین‌تر از قیمت باز شدن است. شهاب سنگ معمولا در بالای یک روند صعودی شکل می‌گیرد. و می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت جهت روند باشد. 

برای اینکه یک کندل به عنوان شهاب سنگ در نظر گرفته شود باید شامل موارد زیر باشد :

  • کندل در بالای روند صعودی تشکیل شود.
  • قیمت باز شدن کندل باید بالاتر از قیمت بسته شدن باشد.
  • فاصله بین بالاترین قیمت و قیمت باز شده باید دو برابر اندازه بدنه کندل باشد.
  • فاصله بین پایین‌ترین قیمت و قیمت بسته شدن باید بسیار کم باشد و یا حتی فاصله‌ای وجود نداشته باشد.

توضیحات بیشتر ” شهاب سنگ “

کندل شهاب سنگ نشان دهنده سقف و بازگشت روند می‌باشد. همچنین با افزایش قیمت در این کندل معامله‌گران تصور می‌کنند که روند صعودی ادامه خواهد داشت ولی بعد از آنکه قیمت در پایین تر از قیمت باز شدن بسته می‌شود فشار فروشندگان بر خریداران غلبه می‌کند و روند نزولی شکل می‌گیرد.
این کندل زمانی موثرتر است که بعد از حداقل سه کندل صعودی قرار بگیرد. و بهتر است با سایر الگوها و سیستم‌های تحلیلی بازار ترکیب شود برای مثال تشکیل این کندل بر روی یک مقاومت ، احتمال بازگشت قیمت را بیشتر می‌کند.

تایید ” شهاب سنگ “

کندلی که بعد از کندل شهاب سنگ قرار می‌گیرید باعث می‌شود آن را تایید کند. در کندل بعدی قیمت نباید به بالاترین سطح کندل شهاب سنگ برسد و همچنین قیمت بسته شدن کندل دوم باید پایین تر از قیمت بسته شدن کندل شهاب سنگ باشد.

فایل PDF مطالب فوق :

قیمت : 5000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

www.stptrading.com