پرش به محتوا

5 نکته ضروری برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام

5 نکته ضروری برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام


۵ نکته ضروری برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام

۵ نکته ضروری برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام

در بازار سهام عوامل مختلفی جهت رسیدن به موفقیت وجود دارد که دقت و توجه به هر کدام با میزان موفقیت ما رابطه مستقیم دارد .
در این مقاله قصد داریم به 5 نکته ضروری برای سرمایه گذاری در بازار سهام بپردازیم که بررسی و دقت به آن می‌تواند موفقیت ما را در این عرصه بیشتر از قبل کند.

1- احساسات خود را کنترل کنید

موفقیت در سرمایه گذاری به نوعی با میزان هوش شما ارتباطی ندارد …. چیزی که شما نیاز دارید این است که بتوانید احساسات خود را کنترل کنید و این چیزی است که معامله گران را با مشکل مواجهه کرده است .
در حقیقت یکی از عواملی که باعث از دست رفتن سرمایه معامله‌گران می‌شود معامله کردن بر اساس احساسات است . سعی کنید با توجه به دانسته ها و آنچه در سر دارید معاملات خود را پیش ببرید نه با میل و احساسات درونی.

نقل قول معروف از وارن بافت ” اگه نتونی احساساتت رو کنترل کنی ، نمیتونی پولت رو کنترل کنی .


2- شرکت ها را انتخاب کنید نه نمادشان را

فراموش نکنید که پشت نماد هر شرکتی که قیمت آن را روزانه مشاهده می‌کنید یک کسب و کار واقعی قرار دارد .
اجازه ندهید کلمه سهام یک مفهوم انتزاعی برای شما شود. به یاد داشته باشید که با خرید یک سهم از سهام شرکت باعث می‌شود که شما بخشی از آن کسب و کار باشید .
اگر می‌خواهید بدانید که آن شرکت چگونه عمل می‌کند موقعیت آن را در همان صنعت مورد بررسی قرار دهید ، به این توجه کنید که در میان شرکای تجاری خود در چه جایگاهی قرار دارد ، و امکان چه میزان پیشرفت را در آینده خواهد داشت.

3- علت ورود و خروج از معامله

برای همه سرمایه گذاران پیش آمده است که  گاهی وسوسه خرید سهام یک شرکت می‌شوند ، آن را میخرند و پس از مدتی نظر آنان عوض شده و قصد فروش سهم را دارند که این ممکن است یکی از اشتباهات معامله گران را به همراه داشته باشد : خرید در قیمت بالا و فروش در قیمت پایین
سعی کنید دلایل ورود و خروج به یک معامله را یادداشت کنید
اینکه چه چیز باعث شده است که فکر کنید یک سهام ارزش خرید را دارد
همچنین با برنامه پیش بروید و در نظر داشته باشید که اگر دلایل ورودتان به یک معامله از بین رفت چه باید بکنید .

4- تمام پول خود را در یک سهام سرمایه گذاری نکنید

سبد سهام تشکیل دهید یا به عبارتی شرکت های هر صنعت را مورد بررسی قرار دهید و بهترین ها را جهت سرمایه گذاری انتخاب کنید با این کار حتی اگر شرکتی برخلاف انتظار شما در جهت مخالف بازار حرکت کند تمام سرمایه شما کاهش نمیابد چرا که سود سهام دیگر شرکت ها ضرر شما را جبران می‌کند .

5- بیش از حد به بازار نزدیک نشوید

کمی از بازار فاصله بگیرید ، بررسی مداوم قیمت ها گاها منجر به تصمیمات اشتباه می‌شود . تمرکز خود را بر ازرش شرکت بگذارید نه قیمت سهام شرکت
همچنین هنگامی که سهام شما با تغییر ناگهانی قیمت مواجه می‌شود به این بپردازید که در شرکت اتفاقی افتاده است یا مسئله غیر مرتبط باعث این تغییر ناگهانی شده ؟ آیا در کسب و کار شرکت تغییری رخ داده است ؟  اگر اتفاقی رخ داده است ، در بلند مدت چه تاثیراتی خواهد داشت ؟
بطور منطقی سرمایه گذاری خود را پیش ببرید و از واکنش های سریع نسبت به اخبار کاذب دوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور