پرش به محتوا

10 ویژگی معامله‌گران موفق

آیا تا به حال تمایل داشته‌اید معامله‌گر موفقی همچون وارن بافت ، پیتر لینچ و  یا چارلی مانگر بشوید.
آیا به این فکر  کرده‌اید که در میان معامله‌گران بزرگ و موفق چه چیز مشترکی وجود دارد؟ یا چه ویژگی خاصی در این سرمایه‌گذاران وجود دارد که شما ندارید ؟
اولین چیزی که در ذهن ما خطور می‌کند این است که آنها در انتخاب سهام به خوبی عمل می‌کنند. اما اگر از زاویه نزدیکتر رفتار آنان را تجزیه و تحلیل کنیم مجموعه‌ای از ویژگی های مشترک را در آنها پیدا می‌کنیم.

در ادامه 10 ویژگی معامله‌گران موفق را بررسی خواهیم کرد.

10 ویژگی معامله‌گران موفق :

1- آنها در مورد بازی سرمایه‌گذاری پر شور و حال هستند.

سرمایه‌گذاری یک بازی دراز مدت است و نیاز به مقدار زیادی اشتیاق دارد. معامله‌گران تازه کار اغلب به بررسی این می‌پردازند که در حال حاضر چه مقدار به دست آورده‌اند ، در حالی که معامله‌گران موفق دیدگاهی بلند مدت دارند و صبورانه منتظر رسیدن به هدفشان هستند.

2 – صبور بودن

صبر یکی از ویژگی های مهم معامله‌گران موفق است. هنگامی که معامله‌گران موفق قصد سرمایه‌گذاری در یک شرکت را دارند این کار را نه برای دستیابی به سود سریع ، بلکه دیدگاهی بلند مدت نسبت به آن دارند.
شاید آنان برخی از سرمایه‌گذاری های خود را برای چندین سال انجام نمی‌دهند ، اما این زمانی است که شما باید به اندازه کافی صبور باشید تا معاملات خود را به خوبی پیش ببرید.

چارلی مانگر در این باره می‌گوید :
” سودهای بزرگ نه در خرید ها و نه در فروش ها می‌باشد….. بلکه در صبر است”

3- آنها احساسات خود را با قدرت کنترل می‌کنند.

احساسات نقش کلیدی در بازار سهام را دارند. بازارها بیشتر با دو عامل احساسی ترس و طمع همراه است. معامله‌گران تازه کار معمولا براساس این احساسات سرمایه گذاری می‌کنند در حالی که معامله‌گران بزرگ اغلب کنترل خوبی بر احساسات خود دارند و بر مبنای دیدگاه مشاوران و متخصصان مالی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

” برای اینکه معامله‌گر و سرمایه‌گذار موفقی باشید باید احساسات بی طرفی نسبت به بُردها و شکست ها داشته باشید. برد و شکست قسمتی از این بازی است.” —– Rich Dad

10 ویژگی معامله‌گران موفق

4- تمرکز

تمرکز یک نکته کلیدی در هر زمینه‌ای است. چه در بازار مالی و چه در زندگی شخصی ، افرادی موفق هستند که بر روی سرمایه گذاری‌های خود تمرکز داشته باشند و اغلب در زمان واحد یک سرمایه گذاری را انجام دهند.

5- آنها با ریسک پیشرفت می‌کنند

شاید بتوان گفت همه چیز در زندگی با ریسک همراه است. حتی در اغلب معامله‌گران موفق شانس برد و شکست 50-50 وجود دارد. اما با این حال ، سرمایه گذاران حرفه‌ای همیشه با سیستم مدیریت ریسک قوی معاملات خود را انجام می‌دهند. به طوری که شکست ها با ضرر کمی همراه است و بُردها از رشد خوبی برخوردار است.

6- منظم بودن

نظم و انضباط از دیگر ویژگی های معامله‌گران موفق است. هنگامی که ما در مورد تجربه‌های خود در یک سرمایه گذاری صحبت می‌کنیم از  اشتباهات و آزمایشاتی که با آنها روبه رو شده‌ایم می‌گوییم و معمولا دستاورد آنها همان نظم و انضباط است.

7- استفاده از اهرم در مسیر سود بیشتر

معامله‌گران موفق اغلب پول مردم را سرمایه‌گذاری می‌کنند در حالی که معامله‌گران عادی سرمایه شخصی خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند.
استفاده از سرمایه دیگران نه تنها منبع اهرمی است ، بلکه می‌تواند در قالب تجربه و حرفه ای تر شدن شما مورد استفاده قرار گیرد. (البته باید توجه داشت قبل از استفاده از سرمایه دیگران باید مسیر موفقیت در این زمینه را تا حدودی طی کرده باشیم.)

8- از اشتباهات خود درس بگیرید

در مسیر موفقیت در معامله‌گری اشتباهات متعددی به وقوع می‌پیوندد. و یک معامله‌گر نمی‌تواند بدون مرتکب شدن اشتباه ، موفق شود.
بنابراین هر وقت که ما در مورد تجربه و ورزیدگی صحبت می‌کنیم اساسا این تجربه از اشتباهات ، درس های آموخته شده و درستاوردها ساخته شده است. معامله‌گران موفق بجای آنکه از اشتباهات دلسرد شوند به آنها به عنوان فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید نگاه می کنند.

9- سختکوش در یادگیری

یکی از ویژگی های معامله‌گران موفق این است که در یادگیری سختکوش هستند. آنها بیشتر از معامله‌گران عادی وقت خود را صرف مطالعه می‌کنند .
در این مورد به یادگیری در زمینه های تحلیلی و موضوعات مالی و بنیادی بپردازید و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

نقل قول بسیار معروف از وارن بافت :
” بهترین سرمایه گذاری در زندگی ، سرمایه‌گذاری روی خودتان است. “

10- درک کردن ارزش

برای سرمایه‌گذاران بزرگ و موفق اغلب ارزش اهمیت بیشتری نسبت به قیمت دارد. آنها معمولا ارزش ذاتی سهام را محاسبه می کنند که اساسا ارزش فعلی سهام را مشخص می‌کند. و اگر چه محاسبه ارزش ذاتی سهام کاری دشوار است ، اما درک درستی از ارزش شرکت به ما می دهد.

سخن آخر

این ها ویژگی های مشترک و مهمی است که هر سرمایه گذار موفق دارد. همه‌ی شما نیاز دارید که این ویژگی ها را توسعه دهید تا بتوانید به یک سرمایه گذار موفق تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور