پرش به محتوا

صبر در معامله گری

صبر در معامله گری


صبر در معامله گری

صبر برای رسیدن فرصت مناسب، احتمال موفقیت را افزایش می دهد. مجبور نیستید که همیشه در بازار معامله داشته باشید. همان گونه که ادوین لوفور در اثر معروفش «خاطرات یک معامله گر سهام» می نویسد: «یک آدم ساده لوح معمولی کسی است که همیشه و همه جا کار نادرست را انجام می دهد؛ اما ساده لوح وال استریتی کسی است که فکر می کند همیشه باید معامله کند.»

یکی از توصیف های روشن در رابطه با صبر در داد و ستد راجیمی روجرز ، که در کتاب جادوگران بازار ارایه داد : «صبر می کنم تا زمانی فرا برسد که پول گوشه ای افتاده باشد و آنگاه تنها کاری که لازم است بکنم این است که به آنجا بروم و پول را بردارم.» به دیگر سخن ، تا زمانی که مطمئن نباشد انجام یک معامله به آسانی برداشتن پول از روی زمین است، هیچ کاری انجام نمی دهد.

مارک واینستاین این مقایسه زیبا را انجام داد: «با اینکه یوزپلنگ سریع ترین حیوان جهان است و هر حیوانی را می تواند شکار کند، تا زمانی که کاملا مطمئن شود می تواند طعمه اش را بگیرد، صبر می کند. شاید یک هفته میان شمشادها پنهان شود و منتظر بماند تا لحظه مناسب فرا برسد. منتظر یک بچه بُز کوهی می ماند، حتی دنبال آن بچه بُز کوهی می گردد که مریض یا تنبل باشد. تنها آن زمان که احتمال از دست دادن طعمه وجود ندارد، حمله می کند. این برای من الگوی داد و ستد است.»

به عنوان پندی نهایی در زمینه صبر؛ حواس تان باشد که خیلی برای باز پس گرفتن ضررهای پیشین خود، هیجانی نشوید. انتقام، دستورالعملی قطعی برای شکست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور