پرش به محتوا

تکنیک NLP در معامله گری

تکنیک NLP در معامله گری


تکنیک NLP در معامله گری

مهمترین درس در معامله گری “کنترل مغز” می باشد. مغز ما دارای افکاری است که گاها توسط تجربیات معاملاتی گذشته ما شکل گرفته و اکنون بر تصمیم های مان تاثیر می گذارد. اما همانطور که می دانید تجربه کردن کاری زمان بر بوده و شاید عواقب سختی به همراه داشته باشد. در این مورد تکنیک NLP به ما کمک می کند که از تجربیات دیگران جهت رسیدن به موفقیت استفاده کنیم.

NLP چیست ؟

برنامه‌ریزی عصبی زبانی (Neuro-linguistic programming) یک رویکرد ارتباطی، رشد فردی و یک روش روان‌درمانگری است که در این تکنیک بین فرایندهای عصبی؛ «عصبی»، پردازش‌های زبانی؛ «زبانی» و الگوهای رفتاری، ارتباطی وجود دارد که می‌تواند از طریق تجربه؛ «برنامه‌ریزی» کرد و آن‌ها را یادگرفت و به این روش از این رویکرد، برای هدف ویژه‌ای در زندگی بهره گرفت و حتی به این طریق بتوان مسیر زندگی را تغییر داد.

پایه گذار اصلی NLP، ریچارد بندلر پژوهش گر اطلاعات و جان گریندر که استاد زبان شناسی است می باشند. در NLP بر روی افراد موفق پژوهش می شود تا بتوان برنامه های ذهنی آنها را مشخص کرد. یعنی اینکه پی ببریم افراد موفق چگونه مغز خود را به کار می گیرند که به چنین نتایجی برسند.

تکنیک NLP در معامله گری

واژه میانی NLP، یعنی پردازش های زبانی، که نقش مهمی را ایفا می کند ولی پردازش زبان چگونه می تواند تاثیر بزرگی بر رفتار انسان داشته باشد؟ چگونه مغز ما زبان را پردازش می کند؟ پاسخ این است که دقیقاً واژه به واژه پردازش می کند. افراد معمولا می گویند «نگران نباش» یا «درباره اش فکر نکن.» اگر بگویم که به مشکلی فکر نکنی چه چیزی رخ می دهد؟ خوب، برعکس چیزی که گفته ام، به آن مشکل فکر خواهید کرد. این بدین دلیل است که ذهن ما نمی تواند چیزی را که به شکل منفی گفته شده است بفهمد. برای اینکه بفهمد به چه چیزی نباید بیاندیشد، نخست مجبور است به آن بیاندیشد.

این نمونه را در نظر بگیرید. معامله گرهای با تجربه به معامله گرهای تازه کار می گویند: «به پول فکر نکن. به یاد داشته باش نباید به پول فکر کرد.» با اینکه به نظر پند خوبی می آید، می دانید چه چیزی رخ می دهد؟ معامله گرهای تازه کار این عبارت را آنقدر در ذهن خود تکرار می کنند که نسبت به پول دچار وسواس می شوند.

به خاطر روش پردازش زبان در مغز که واژه به واژه است، NLP پیشنهاد می کند که اندیشه های منفی را گرفته و به شیوه مثبت آنها را بیان کنید. بجای اینکه بگویید چه چیزی را نمی خواهید، بگویید که چه می خواهید. به جای اینکه به یک معامله گر بگویید «به پول فکر نکن»، موثرتر این خواهد بود که بگویید «روی این تمرکز کن که روشت را دنبال کنی.»


تکنیک NLP در معامله گری

دو اصل مهم در NLP :

  • اگر کسی بتواند کار خاصی را انجام دهد، هرکس دیگری هم توانایی اش را دارد. این یکی از پیمان های بزرگ NLP است. خوشنودی کامل و موفقیت ساختاری دارد که می توان از آن کپی برداری کرد. با مدل سازی افراد موفق، می توانیم از تجربه های کسانی که موفق شده اند درس بگیریم. می توانیم اصل آن استعداد را به دست آوریم.
  • ذهن و بدن بخشی از یک سیستم اند. اگر ذهن و باور خود را نسبت به چیزی دگرگون کنید، توانایی های تان نیز تغییر می کنند. اگر ژست، شیوه نفس کشیدن و یا دیگر بخش های فیزیولوژی بدنتان را تغییر دهید، اندیشه های تان نیز تغییر می کنند. روان درمان گر بزرگ آر.دی.لانگ می گفت: «ذهن خود را دگرگون کنید تا بدن تان دگرگون شود. بدن خود را دگرگون کنید، تا ذهن تان دگرگون شود.»پس در انتها بخاطر داشته باشید که برای موفقیت در هر زمینه ای از جمله معامله گری، باید به مطالعه در مورد معامله گرهای موفق و با استعداد بپردازید، از تجربه آنها استفاده کنید و از الگوهای رفتاری آنان کپی برداری کنید.

فایل PDF مطالب فوق :

قیمت : 5000 تومان


خرید فایل

1 دیدگاه دربارهٔ «تکنیک NLP در معامله گری»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

www.stptrading.com