پرش به محتوا

اثر گزارش NFP بر قیمت جهانی طلا

اثر گزارش NFP بر قیمت جهانی طلا

اثر گزارش NFP بر قیمت جهانی طلا

گزارش Non Farm Payroll یا اشتغال بخش غیر کشاورزی را شاید بتوان یکی از قدرتمندترین گزارش های اقتصادی دنیا دانست که تاثیر کوتاه مدت و بلند مدت زیادی بر بازارهای مختلف می گذارد. این گزارش از کشور آمریکا (بزرگترین اقتصاد دنیا) می آید. این گزارش به صورت ماهانه منتشر می شود و نشان می دهد چه میزان فرصت شغل در طی دوره این گزارش بوجود آمده و یا از بین رفته است. بنابراین گزارش NFP یک تصویر خوب از وضعیت کار در ایالات متحده آمریکا را به ما نشان می دهد.

به همراه گزارشNFP همچنین گزارش نرخ بیکاری نیز منتشر می شود که درصد بیکاران آمریکایی را نشان می دهد. در واقع درصد افراد بیکاری که قادر و مایل به کار کردن هستند اما فعلا بیکار می باشند. اگر رقم گزارش بیکاری کم باشد نشان می دهد افرادی که قادر به انجام کار هستند، هم اکنون مشغول به کار بوده و این نشانه خوبی برای وضعیت اشتغال در آمریکا خواهد بود.

بنابراین گزارش های اشتغال به طور کلی یکی از مهمترین و پیشروترین شاخص ها برای اقتصاد یک کشور می باشند. اگر بخواهیم به شکل ساده این قضیه را توضیح دهیم باید گفت در صورتی که وضعیت اشتغال در یک کشور خوب باشد، مردم آن کشور نیز بیشتر پول خرج می کنند و این باعث می شود تا تقاضا برای کالاها بیشتر شده و شرکت ها و کارخانه ها تولیدات خود را افزایش دهند و همین باعث می شود که چرخ اقتصاد یک کشور شروع به چرخیدن کند و اقتصاد آن کشور به مراتب قوی تر از گذشته شود.

گزارش NFP در اولین جمعه بعد از اتمام ماه های میلادی منتشر می شود و زمان انتشار این گزارش به وقت ایران ساعت 17 می باشد. و می توانید این گزارش را روی وبسایت هایی مثل ForexFactory.com و سایر وبسایت هایی که تقویم های اقتصادی را به شما نشان می دهند مشاهده کنید.

این گزارش دارای سه رقم می باشد : رقم دوره قبلی (Previous)، رقم پیش بینی (Forecast) و رقم واقعی (Actual).

تاثیر گزارش NFP بعد از اعلام رقم واقعی :

به طور معمول اگر رقم واقعی از رقم پیش بینی بیشتر باشد، این به سود دلار آمریکا بوده و قدرت آن را افزایش می دهد. با افزایش قدرت دلار، متعاقبا اونس ضعیف خواهد شد. در حالت عکس اگر رقم واقعی کمتر از رقم پیش بینی باشد، ارزش دلار کاهش خواهد یافت و متعاقبا اونس صعود خواهد کرد.

تاثیر گزارش NFP قبل از اعلام عدد واقعی :

در نظر داشته باشید که اگر قبل از اعلام خبر رقم واقعی و رقم پیش بینی به هم نزدیک باشند، ممکن است بازار نوسانی شده اما در همان محدوده قیمتی خود باقی بماند. بهتر است که تفاوت بین این دو رقم به شکل معناداری باشد تا بتوانیم حرکت های مناسبی را در بازار مشاهده کنیم.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور