پرش به محتوا

توصیه ای از لری هیت

توصیه ای از لری هیت

توصیه ای از لری هیت

بدترین چیزی که ممکن است در مورد یک سرمایه گذار تازه کار رخ دهد ، کسب میزان زیادی پول در اولین سرمایه گذاری او است.!! موفقیت او باعث می شود تا به این باور برسد که راز تجارت یا سرمایه‌گذاری را پیدا کرده و واقعا می داند که چه‌کار می کند. به این ترتیب هرکاری را که در بار اول انجام داده است، تکرار می کند- با این تفاوت که برخلاف انتظار خود ، پول بسیاری از دست می دهد.

براساس آنچه لری هیت فعال معاملات آتی در کتاب اسرار بازار برای جک شوآگر توضیح می دهد :

زمانی برای شرکتی کار می کردم که رئیس آن فرد بسیار جالبی بود و کارمندی برای خرید سهام اختیار استخدام کرده بود که باهوش اما چندان با ثبات نبود. روزی این کارمند ناپدید شد، و شرکت را در موقعیتی رو به سقوط رها کرد. رئیس شرکت که خودش معامله‌گر نبود، از من مشاوره خواست.

«لری، تو فکر می کنی که باید چکار کنم؟»

به او گفتم، « فقط خود را از این سهام خلاص کن.»

برخلاف نظر من او تصمیم گرفت تا به این سرمایه گذاری ادامه دهد. میزان زیان کمی بدتر شد، اما سپس بازار به وضعیت قبلی برگشت، و او این سهام را با سودی کم به پول نقد تبدیل کرد.

پس از این واقعه، به یکی از دوستانم که در همین شرکت کار میکرد گفتم، « باب! به زودی ما هم باید به دنبال شغل دیگری بگردیم.» او پرسید، «چرا؟» پاسخ دادم، «ما برای شخصی کار می کنیم که خود را در وسط میدان مین یافت، و کاری که انجام داد این بود که چشمانش را بست و وارد این میدان شد. او حالا فکر می کند که هرگاه در وسط میدان مین قرار می گیرد، روش مناسب این است که چشمان خود را ببندد و پیش رود.» کمتر از یک سال بعد …. همین شخص تمام سرمایه شرکت را به باد داده بود.!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

www.stptrading.com