پرش به محتوا

دلار پس از کاهش تورم در چین واکنش نشان می‌دهد و جریانی به سمت دارایی‌های ریسکی را رقم می‌زند.

لندن، 9 اوت (رویترز) – دلار در روز چهارشنبه پس از انتشار داده‌ها نشان داد که اقتصاد چین در ماه گذشته وارد وضعیت تورم منفی شده است، که احتمال اتخاذ تدابیر تحریک اضافی توسط دولت را افزایش داده و سرمایه‌گذاران را به دارایی‌های ریسکی سوق داده است.

چین

فروش دلار توسط بانک‌های دولتی چینی به یوان کمک کرد که از کمترین سطح یک ماهه خود رونمایی کند، حتی در حالی که کشور به وضعیت تورم منفی وارد شد، به گفته خریداران. تعیین نرخ تبادل نرخ انتظاری وزارت اقتصادی چین در مقابل دلار با مقدار 7.1588 دلار قبل از باز کردن نشان دهنده عدم راحتی بانک مرکزی چین از کاهش‌های اخیر یوان بود.

شاخص دلار – که ارزش دلار آمریکا را نسبت به یورو، پوند و چهار ارز دیگر اندازه‌گیری می‌کند – 0.22٪ به 102.29 کاهش یافت، بخشی از 0.47٪ افزایش جلسه قبلی را کاهش داد.

یورو 0.3٪ به 1.09865 دلار افزایش یافت، در حالی که پوند 0.16٪ به 1.27695 دلار افزایش یافت. بازارهای اروپایی پس از اینکه روز قبل از اعلام یک مالیات بر ارزش افزوده 40٪ بر بانک‌ها توسط دولت ایتالیا سقوط کرد، تعدادی آرامش یافتند. وزارت مالیات پس از آن نسبت به نگرانی خود لطف کرد، اما تصمیم ابتدایی 3.5٪ از سهام بزرگ‌ترین بانک‌های منطقه یورو را کاست (.SX7E).

داده‌ها در روز چهارشنبه نشان دادند که قیمت‌های مصرف‌کننده چین برای اولین بار در بیش از دو سال در ماه ژوئیه کاهش یافت. به جای افزایش تمایل به پناهندگی در برابر دلار، این ارقام نگرانی برخی از سرمایه‌گذاران را تقویت کرد که دولت چین ممکن است تدابیری را برای حمایت از اقتصاد با تحریک پولی اتخاذ کند.

“هنوز هیچ نشانه‌ای از حمایت نزدیک از سوی مقامات رسمی” برای اقتصاد چین وجود ندارد، به رغم “نوعی اعتراض علیه افزایش اخیر نرخ دلار-یوان” که در تعیین نرخ ارز قوی نمایان است، گفت: ری اتریل، رئیس استراتژی تبادل ارز در National Australia Bank.

به عبارتی، شاخص دلار تا “معقولاً پشتیبانی شده” بالای 102 باقی خواهد ماند، اگرچه 103 سقف نزدیک‌مدت ممکن است، اتریل اظهار داشت.

دلار استرالی 0.13٪ به 0.6553 دلار افزایش یافت، پس از اینکه در روز سه‌شنبه به کمترین سطح خود از 1 ژوئن به میزان 0.6497 دلار کاهش یافت.

دلار نیوزیلندی 0.16٪ به 0.6074 دلار افزایش یافت و از کمترین سطح دو ماهه‌اش در جلسه قبلی به میزان 0.6035 دلار بازگشت کرد.

داده‌های تورم ایالات متحده در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و به‌عنوان یک عامل مهم برای بازارها که در جستجوی نشانه‌ها در مورد مسیر سیاست Federal Reserve هستند، بسیار مهم است و در حال حاضر این مسئله احتمالاً برای سرمایه‌گذاران اهمیت بیشتری دارد تا کاهش فشارهای قیمتی در چین، به گفته کریس اسکیکلونا، رئیس تحقیقات اقتصادی دایوا کپیتال مارکتز.

“واقعاً، مسئولان بانک مرکزی، آیا این فدرال رزرو یا ECB یا بانک انگلستان با قیمت‌های خدماتی نگران هستند و همچنین در مورد تنگی کلی بازارهای کار است و این به دلیل آنچه در چین اتفاق می‌افتد تغییر نخواهد کرد”، او گفت.

نشانه‌هایی همچنین از مقامات Federal Reserve در طول شب وجود داشت، با اشاره به این که رئیس فدرال فدرال فدرال پاتریک هارکر اشاره کرد که نرخ بهره‌ای به اندازه کافی بالا است، به نظر می‌رسد توجه به نظر رئیس اتلانتا فدرال فدرال بوستیک.

با این وجود، پیام دور از اتحادی بوده است، به عنوان مثال، فدرال گاورنر میشل بومن در روز دوشنبه گفت که احتمالاً تغییرات بیشتری وجود دارد.

تاجران بازار پول هنوز به طور قابل توجهی در مورد افزایش نرخ در جلسه سیاستی بعدی در ماه سپتامبر تمایل دارند، با بهره‌وری 86.5٪.

لینک خبر: سایت reuters


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور