پرش به محتوا

گری گنسلر، رئیس کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC)، باور دارد که هوش مصنوعی می‌تواند نظام نظارت و اجرای قوانین این سازمان را تقویت کند.

گری گنسلر، رئیس کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده، معتقد است که کارکنان این سازمان می‌توانند از استفاده گسترده‌تر از هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

هوش مصنوعی

در یک سخنرانی در تاریخ 17 ژوئیه در نشست ملی خبرنگاران، که در آن بعدها درباره رای گرفته شده در دادگاه درباره Ripple سکوت خود را شکست، گنسلر چندین کاربرد محتمل هوش مصنوعی را لیست کرد که می‌تواند به این سازمان به عنوان نظارتگر اوراق بهادار کمک کند.

وی گفت: “ما در کمیسیون اوراق بهادار و بورس نیز می‌توانیم از کارکنانی که در نظارت بر بازار، بررسی اطلاعات عمومی، بازرسی، اجرا و تحلیل اقتصادی خود، استفاده گسترده‌تری از هوش مصنوعی می‌کنند، بهره‌برداری کنیم.”

هوش مصنوعی

سخنرانی رئیس کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC)، گری گنسلر، در مقامی که در تاریخ 17 ژوئیه در جلسه هیئت ملی خبرنگاران برگزار شد، به شرح زیر است:  منابع: SEC

از سال 2018 تا نیمه اول سال 2023، SEC حداقل 54 شرکت رمزارز را با اقدامات اجرایی مورد تعقیب قرار داده است. فروپاشی FTX در نوامبر ماه، پس از آن توسعه قابل توجهی در نرخ این اقدامات مشاهده شد.

گنسلر، اطلاعات بیشتری درباره نحوه استفاده از هوش مصنوعی توسط سازمان ارائه نداد، اما رئیس SEC به بالاترین توصیفات از این فناوری و تأثیر مثبت آن بر بازارهای مالی پرداخت:

“هوش مصنوعی فرصت‌های بسیاری را برای بشریت ایجاد می‌کند، از بهداشت تا علم و اقتصاد. زمانی که ماشین‌ها به تشخیص الگو، به ویژه در مقیاس بزرگ، می‌پردازند، این می‌تواند بازدهی بسیار بالا را در سراسر اقتصاد ایجاد کند.”

گنسلر افزود: “من معتقدم که این فناوری، برابر اینترنت و تولید انبوه خودروها، تکنولوژی تحول‌آفرینی زمان ما است.”

گنسلر نکاتی درباره مشکلات هوش مصنوعی نیز بیان کرد

علیرغم احساس کلی مثبت، گنسلر به این نکته اشاره کرد که بسیاری از سیستم‌های هوش مصنوعی حاوی تبعیض و فریب هستند، حقوق حریم خصوصی را نقض می‌کنند و تعارضات منافعی را ایجاد می‌کنند.

درباره تبعیض، گنسلر گفت که برخی از مدل‌های هوش مصنوعی پیش‌بینی‌ای بیان می‌کنند که توجه به تبعیض‌های تاریخی دارند که باعث کاهش دقت سیستم می‌شود و در برخی موارد، منجر به یک پیش‌بینی کاملاً نادرست می‌شود.

گنسلر بیان کرد که خود نیز قربانی اطلاعات نادرست شده است زمانی که متن جعلی توسط هوش مصنوعی از استعفای او در اینترنت منتشر شد.

درباره تعارض منافع، گنسلر گفت که زمانی که سیستم‌های هوش مصنوعی آموزش داده می‌شوند تا به منافع شرکت و نه به منافع مشتریان توجه کنند، تعارضات منافع ممکن است ایجاد شود. او افزود:

“این همان دلیلی است که از کارکنان SEC خواسته‌ام که توصیه‌هایی در مورد طرح قوانین برای بررسی تعارضات محتمل در محدوده تعاملات سرمایه‌گذاران به مشورت کمیسیون ارائه کنند.”

وی همچنین معتقد است ظهور چند تاجری هوش مصنوعی می‌تواند بازارهای مالی را تحت تأثیر قرار داده و نقشی در “بحران مالی آینده” ایفا کند.

لینک خبر: cointelegraph


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور