پرش به محتوا

ادعای توسعه دهنده: آزمایش CBDC در برزیل شامل کدی است که می‌تواند اعتبار یا مقدار مالی را تا حدی کنترل نماید.

پدرو ماگالیش، یک توسعه دهنده بلاکچین که ادعا می‌کند کد منبع آزمایش CBDC برزیل را برعکس مهندسی کرده است، کدهایی را کشف کرده است که اجازه می‌دهد حساب‌ها به دلخواه متوقف شده یا خالی شوند.

برزیل

این توسعه دهنده بلاکچین که مدعی شده است کد منبع رئال دیجیتال پروژه آزمایشی بانک مرکزی برزیل را برعکس مهندسی کرده است، توابعی در کد کشف کرده است که به یک مرجع مرکزی امکان می‌دهد اعتبارات را متوقف کرده و یا مقادیر مالی را کاهش دهد.با این حال، او بعدها بر این باور شد که در برخی موارد ممکن است که این توابع مفید باشند.

کد منبع پروژه آزمایشی رئال دیجیتال در تاریخ 6 ژوئیه توسط بانک برتر برزیل در پرتال GitHub منتشر شد. در آن زمان توضیح داده شد که پروژه آزمایشی رئال دیجیتال تنها برای استفاده در محیط آزمایشی بوده و “معماری ارائه شده” ممکن است مورد تغییرات اضافی قرار گیرد.

پدرو ماگالیش – یک توسعه دهنده بلاکچین و بنیانگذار شرکت مشاوره فناوری Iora Labs – در همان روز ادعا کرد که توانسته است کد منبع باز بانک مرکزی برزیل به نام رئال دیجیتال را “برعکس مهندسی” کند و توابعی را در کد فاش کند.

از جمله توابع موجود، توانایی متوقف کردن و رفع مسدودی حساب‌ها، افزایش و کاهش موجودی‌ها، انتقال رئال دیجیتال از یک آدرس به آدرس دیگر و ایجاد یا حرق رئال دیجیتال از آدرس خاصی بود.

این منابع می‌توانند توسط هر نهادی که مجوز مناسب را از نهاد کنترل کننده سیستم جدید دریافت کند، اجرا شوند – به عبارت دیگر، بانک مرکزی.

بین تغییراتی که مسئولان ممکن است با استفاده از این توابع ایجاد کنند، می‌توان به مواردی مانند: (تصویر در پیوست)

پدرو ماگالیش به کوینتلگراف گفت که بانک مرکزی برزیل احتمالاً این توابع را برای اهداف توابع وام‌های امن و سایر عملیات مالی که می‌توانند در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز انجام شوند، حفظ خواهد کرد.

مشکل این است که کد، شرایطی که توکن‌ها می‌توانند متوقف شوند را مشخص نمی‌کند و بیشتر از همه، کسی که قدرت اجرای آن را دارد، را مشخص نمی‌کند:

“یک چیز این است که با یک عملیات موافقت کرده و یک عملیات DeFi را اجرا کنیم که شامل بلاکچین‌های مختلف است؛ چیز دیگری کاملاً متفاوت است که یک نهاد قابلیت متوقف کردن موجودی را در اختیار داشته باشد، و دقیقاً همین است که آنها قراردادهای هوشمند را توسعه داده‌اند.”

او اضافه کرد: “این جوانب همیشه باید به صورت عمومی در قراردادهای هوشمند اعلام شده و با جمعیت مورد بحث قرار گیرند، که هنوز انجام نشده است.”

بسیاری از اعضای جامعه رمزارز نگرانی کرده‌اند که CBDC قادر به نقض آزادی مالی آنهاو تجاوز به حریم شخصی آنها است.

یکی از اهداف انتشار پروژه آزمایشی، همانطور که در “بسته راه‌اندازی” پروژه آمده است، دریافت بازخورد است – بنابراین تمام مستندات ممکن است در حال تکامل یا تغییر باشند. و دقیقاً همین کاربر توسعه دهنده پدرو ماگالیش انجام داد: او بازخوردی ارائه کرد.

لینک خبر: cointelegraph


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور