پرش به محتوا

کلین‌ اسپارک برای 9.3 میلیون دلار، دو مجموعه‌ی ماینینگ بیتکوین خریداری می‌کند.

شرکت کلین‌ اسپارک با توافق نهایی دو مجموعه‌ی ماینینگ بیتکوین در ایالت جورجیای آمریکا را به طور کامل خریداری می‌کند.

ماینینگ بیتکوین

شرکت ماینر بیتکوین کلین‌ اسپارک با انجام یک معامله نقدی به ارزش 9.3 میلیون دلار، در حال گسترش زیرساخت‌های خود در ایالات متحده آمریکا است.

به گفته یک اعلامیه در تاریخ 21 ژوئن، کلین‌ اسپارک وارد یک توافق نهایی برای خرید دو مجموعه‌ی ماینینگ بیتکوین در شهر دالتون در ایالت جورجیا شده است. در ماینینگ بیتکوین توانمندی خرید یک سیستم کامل و آماده‌ی استخراج بیتکوین را دارید تا در مزارع ماینینگ استفاده کنید.

این مجموعه‌ها بیش از 6,000 دستگاه ماینر Antminer S19 XP و S19J Pro+ را میزبانی خواهند بود که پس از انجام معامله، میزان هشریت کلین‌ اسپارک را با تقریباً 1 اکزاهش به ثانیه (EH/s) افزایش خواهد داد. طبق گفته‌های زک بردفورد، مدیرعامل کلین‌ اسپارک، زیرساخت جدیداً تهیه شده، شرکت را قادر خواهد ساخت تا تا پایان سال به هشریت 16EH/s برسد.

خرید این دو مجموعه، پس از تعدادی خرید قبلی توسط کلین‌ اسپارک در ماه‌های اخیر صورت گرفته است، با وجود کاهش سودآوری ماینینگ بیتکوین در بازار خرسان. در آوریل، این شرکت خرید 45,000 دستگاه Antminer S19 XP را با ارزش 144.9 میلیون دلار اعلام کرد که باعث افزایش قدرت استخراج به مقدار 6.4 EH/s خواهد شد.همچنین در فوریه، کلین‌ اسپارک 20,000 دستگاه جدید

Antminer S19J Pro+ را با ارزش 43.6 میلیون دلار به مجموعه خود اضافه کرد که قدرت محاسباتی 2.44 EH/s را به شرکت خواهد افزود. چند هفته قبل، این شرکت گسترشی به ارزش 16 میلیون دلار در مجموعه‌ی جورجیای خود اعلام کرد که شامل 15,000 دستگاه ماینر جدید است.

این گسترش پیش‌روی کلین‌ اسپارک، به رغم کاهش سودآوری ماینینگ بیتکوین، که در حال حاضر به میزان 0.066 دلار در روز برای هر تراهش در میزان نوشته شده است و از 0.40 دلار در جون 2019 کاهش یافته است.

ماینینگ بیتکوین

قیمت هش بیتکوین در طول سال گذشته. منبع: Hashrate Index

ادامه دارد. با توسعه سریع این پارک خودرو، کلین‌ اسپارک قصد دارد در موقعیت مناسبی برای حلقه بیتکوین در سال بعد (که میان آوریل و می 2024 پیش‌بینی شده است) قرار گیرد. حلقه بعدی باعث کاهش پاداش بلوک بیتکوین به 3.125 BTC خواهد شد.

با توجه به کاهش عرضه بیتکوین و استمرار تقاضا، قیمت بیتکوین پس از حلقه‌ها به‌طور تاریخی افزایش یافته است. گری وکیارلی، مدیر مالی کلین‌ اسپارک گفت: “ما همچنان از فرصت‌هایی که شرایط فعلی بازار ایجاد کرده استفاده می‌کنیم تا برای حلقه بیتکوین سال آینده آماده شویم.”

لینک خبر: سایت cointelegraph


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور