پرش به محتوا

مرسدس-بنز آزمایشاتی را با استفاده از کنترل صوتی توانمند شده توسط ChatGPT انجام می‌دهد.

بیش از ۹۰۰٬۰۰۰ خودروی مرسدس-بنز در ایالات متحده دسترسی به ویژگی بتا جدید فعال شده توسط ChatGPT خواهند داشت که برای حدود سه ماه آزمایش خواهد شد.

مرسدس

شرکت سازنده خودروی لوکس مرسدس-بنز برای آزمایش جدیدی از سیستم دستیار صوتی قدرت گرفته از ChatGPT، هوش مصنوعی را در بیش از ۹۰۰٬۰۰۰ خودروی خود یکپارچه می‌کند.

این شرکت در تاریخ ۱۶ ژوئن اعلام کرد که این ویژگی بتا اختیاری در دسترس صاحبان هر خودرویی که با رابط MBUX (تجربه کاربری مرسدس-بنز) تجهیز شده است، قرار دارد. در حال حاضر بیش از ۹۰۰٬۰۰۰ خودروی مرسدس-بنز در ایالات متحده از این رابط استفاده می‌کنند.

رانندگان مرسدس می‌توانند با گفتن “هی مرسدس، می‌خواهم در برنامه بتا شرکت کنم” در داخل خودرو، به دستیار صوتی با قدرت هوش مصنوعی جدید ملحق شوند. به طور جایگزین، کاربران می‌توانند از طریق برنامه “me” سازنده خودرو ثبت نام کنند.

شرکت مستقر در آلمان توضیح داد که ChatGPT “تکمیل کننده” ویژگی کنترل صوتی موجود خود است و با افزایش قابلیت‌های موجود بهبود می‌بخشد:

“در حالی که بیشتر دستیاران صوتی محدود به وظایف و پاسخ‌های تعریف‌شده هستند، ChatGPT از یک مدل زبانی بزرگ برای بهبود قابلیت درک زبان طبیعی و گسترش موضوعاتی که می‌تواند به آنها پاسخ دهد، استفاده می‌کند.”

یکپارچگی ChatGPT به کاربران اجازه می‌دهد که سوالاتی را که ممکن است مرتبط یا غیرمرتبط با تجربه رانندگی باشند، از دستیار صوتی بپرسند و گفته شده است که این ربات پاسخ‌های “جامع” را ارائه می‌دهد.

هرگونه داده دستور صوتی‌ای که توسط دستیار صوتی جمع‌آوری شده است، در سامانه ابری هوشمند مرسدس-بنز ذخیره می‌شود و در آنجا به صورت ناشناس آنالیز می‌شود، شرکت اعلام کرد.

پیش‌بینی می‌شود که برنامه بتای این ویژگی سه ماه طول بکشد. پس از این دوره، مرسدس گفت که سپس بازنگری خواهد کرد که آیا قصد توسعه ویژگی کنترل صوتی قدرت‌بخش شده توسط ChatGPT را دارد یا خیر.

لینک خبر: سایت cointelegraph


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور