پرش به محتوا

مارک کیوبن به مبارزه با کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا (SEC)، جان رید استارک و “سندرم اختلال درمورد رمزارز” می‌پردازد.

سرمایه‌گذار میلیاردر، مارک کیوبن، در بحثی سرسخت با جان رید استارک، یک مقام سابق کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا (SEC)، درباره نظارت بر رمزارزها دست به دعوا زده است.

مارک کیوبن

در هفته‌ای که گذشت، بحث شدیدی در پلتفرم اجتماعی توییتر بین مارک کیوبن و جان رید استارک رخ داد. مارک کیوبن، سرمایه‌گذار میلیاردر، انتقاد کرد که گری گنسلر، رئیس SEC، در مورد رمزارزها بی‌مبالاتی می‌کند در حالی که جان رید استارک، یک مقام سابق SEC، سریعاً به دفاع از این نظارتگر پرداخت.

در یک تبادل نظر پرشور در توییتر که در تاریخ 14 ژوئن آغاز شد، مارک کیوبن ایراد با استدلال استارک در دفاع از اقدامات حقوقی اخیر SEC علیه بایننس داشت.

کیوبن ادعا کرد که استارک تأثیر این پرونده را اشتباه می‌فهمد و به رویکرد “تنظیمات از طریق دادرسی” گری گنسلر، رئیس SEC، برای تخریب استارتاپ‌های رمزارزی انتقاد کرد.

استارک به تازگی دفاع خود را از اقدامات SEC علیه بایننس تکرار کرد و تأکید کرد که صنعت رمزارز همچنان در حالت عدم نظارت است و این اقدامات به حذف “عوامل نامطلوب” و ارتقای شفافیت کمک خواهد کرد.

سپس بحث به بحث درباره بهترین روش برای نظارت بر رمزارزها متمرکز شد و استارک تأکید کرد که دارایی‌های رمزارز باید مانند “صفحات صورتی یا سهام” مورد بررسی قرار نگیرند.

در برخی موارد، کیوبن به تفسیر استارک انتقاد کرد و اشاره کرد که توکن‌ها می‌توانند به طور مشابه با اوراق بهادار دیگر مورد بررسی قرار گیرند و SEC باید دستورالعمل‌های واضح‌تری را برای آنها ارائه کند.

مارک کیوبن، که به عنوان یک کارآفرین و سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی شناخته می‌شود، در سال 2017 برای نخستین بار با رمزارزها آشنا شد و بیتکوین را به عنوان یک رمزارز پیرامونی معرفی کرد. اما با گذر زمان، او بیشتر حمایت کننده دارایی‌های دیجیتال شده و به نظر می‌رسد حمایت خود را از این صنعت اعلام کرده است.

در پایان، کیوبن تسلیم شد که همانند تمام شرکت‌های اینترنتی اولیه، “90 درصد شرکت‌های بلاکچین و 99 درصد توکن‌ها” تبهکار خواهند شد. او گفت که کسانی که برنده می‌شوند، “تغییردهنده بازی” خواهند بود. به عبارت دیگر، این نحوه کارکرد صنعت فناوری است.

کیوبن با اظهارات حمایت خود از رمزارز، گفت که “سندرم اختلال درمورد رمزارز” – عبارتی که به نفرت غیرمنطقی از رمزارز اشاره دارد – همان تأثیر منفی را خواهد داشت که ترویج زیادی از پتانسیل آن خواهد داشت.

لینک خبر: سایت cointelegraph


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور