پرش به محتوا

“بیتکوین جزوا” می‌گوید که اتریوم رهبر پذیرش جهانی برای رمزارز است.

راجر ور، یکی از سرمایه‌گذاران اولیه بیتکوین و طرفدار بیتکوین کش، ادعا کرده است که اتریوم و نه بیتکوین، مسئول جذب اکثر کاربران جدید به دنیای رمزارزها خواهد بود.(بیتکوین جزوا)

بیتکوین جزوا

در یک قسمت از پادکست “Show Me The Crypto” در تاریخ 31 مه 2023، ور – که به خاطر حمایت اولیه خود از بیتکوین به عنوان “مسیح بیتکوین” شناخته می‌شود – گفت که با وجود مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم و سایر “کلون‌های” لایه اول که پس از آن ظاهر شده‌اند، هنوز هم اکوسیستم اتریوم جایی است که اتفاقات رخ می‌دهد.

ور به صعود زنجیره‌های بلوک قابل استفاده با ماشین مجازی اتریوم (EVM) و راهکارهای مقیاس‌پذیری لایه دوم مانند پلتفرم Polygon اشاره کرد که می‌توانند به تقسیم بار از زنجیره اصلی کمک کنند.

ور توضیح داد که در آغاز رمزارز بیتکوین، جنگ داخلی‌ای بین ویتالیک بوترین، یکی از موسسان اتریوم، و توسعه‌دهندگان بیتکوین رخ داد.

تعارضات درباره استفاده از قراردادهای هوشمند و دور شدن از ایده استفاده انحصاراً از زنجیره‌های بلوک به عنوان ارز یا ذخیره ارزش، در نهایت باعث شد که بوترین تصمیم به توسعه اتریوم بگیرد.

ور اظهار داشت: “همه اینها اگر جنگ داخلی مقیاس‌پذیری رخ نمی‌داد، بر روی بیتکوین ساخته می‌شد. این توسعه‌دهندگان هستند که ویتالیک را متنفرند و در واقع او ر

ا از پروژه بیتکوین دور کردند تا برود و اتریوم را بسازد و این امر نیرویی است برای او.”ور همچنین درباره جدل اخیر در مورد کیف پول Ledger صحبت کرده و خدمات بازیابی مورد بحث را “ناراضی‌کننده” توصیف کرد. وی گفت که در حالی که این امر برای افرادی که حساب‌های نگهداری می‌کنند و مایلند کلیدهای خود را بازیابی کنند مناسب است، وجود کنترل کامل بر دارایی‌های خود در هر زمان، اصل اساسی رمزارزهاست.

در ژانویه، ور به خاطر عدم پرداخت مبلغی حدود 20.8 میلیون دلار به یک واحد معاملاتی از شرکت امانت‌گیری رمزارز ژنزیس مورد دعوای قضایی قرار گرفت.

ور در یک پست در ردیت در ژانویه ادعا کرد که او “سرمایه کافی” برای پرداخت مبلغ بدهی دارد و بر این اعتقاد بود که به دلیل عدم توانایی مالی ژنزیس، او ملزم نیست به تعهد خود عمل کند.

لینک خبر: سایت cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *