پرش به محتوا

1 وکیل از ChatGPT در دادگاه استفاده کرد و اکنون “بسیار پشیمان” است.

یک وکیل در نیویورک به خاطر استفاده از ChatGPT در تحقیقات حقوقی در دادگاه مورد انتقاد قرار گرفته است و اکنون “بسیار پشیمان” است.

وکیل

استیون شوارتز، وکیلی از شرکت حقوقی Levidow، Levidow & Oberman در نیویورک، برای ردیابی یک ادعای آسیب جسمانی علیه شرکت هواپیمایی آویانکا، توسط رابرت ماتا استخدام شده بود.

ماتا مدعی می‌شود که در سال 2019 به دلیل برخورد با یک سبد سرویس در هنگام پرواز با این شرکت هواپیمایی آسیب جسمانی دیده است، طبق گزارشی که در تاریخ 28 مه 2023 توسط CNN Business منتشر شده است.

با این حال، پس از اینکه یک دادستان ناهماهنگی‌ها و اشتباهات واقعیت‌هایی در اسناد مورد ملاحظه قضایی پیدا کرد، شوارتز در تاریخ 24 مه 2023 در یک اظهارنامه تحت قسم اعتراف کرده است که از ChatGPT برای تحقیقات حقوقی خود استفاده کرده است.

وی ادعا می‌کند که این بار اولیه‌اش بود که از ChatGPT برای تحقیقات حقوقی استفاده می‌کند و “از امکان وجود محتوای نادرست آن آگاه نبود”.

در یک درخواست دادستانی در تاریخ 5 آوریل 2023، قاضی که در این پرونده ناظر بود، اظهار کرد:

“شش تصمیم قضایی ارائه شده به نظر می‌رسند تصمیم‌های قضایی تقلبی با نقل قول‌های تقلبی و ارجاعات داخلی تقلبی باشند.”

قاضی به ادعایی نیز پرداخت که برخی از پرونده‌هایی که در ارائه‌ها مورد اشاره قرار گرفته‌اند، وجود ندارند و در یک مورد شماره دستور کار در یک اظهارنامه با یک اظهارنامه دیگر اشتباه گرفته شده است.

وکیل

متن اصلی اظهارنامه استیون شوارتز در تاریخ 24 مه 2023 که از منبع courtlistener.com استخراج شده است.

شوارتز نیز اظهار کرده است که از اعتماد به این چت‌بات هوش مصنوعی بدون انجام دقیق و مراحل لازم پشیمان است. در اظهارنامه آمده است:

“[شوارتز] بسیار پشیمان است که از هوش مصنوعی تولیدی برای تکمیل تحقیقات حقوقی در این مورد استفاده کرده است و هرگز در آینده بدون تأیید کامل اصالت آن اقدام نخواهد کرد.”

در زمان‌های اخیر، بحثی درباره اینکه ChatGPT چقدر می‌تواند در سازمان‌ها یکپارچه شود، در جریان است.

با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که سطح هوش ChatGPT به سرعت در حال پیشرفت است.

اما توسعه‌دهندگان شک‌هایی درباره این دارند که آیا ChatGPT دارای پتانسیل جایگزینی کامل برای انسان‌ها است یا خیر.

Syed Ghazanfer، توسعه‌دهنده بلاکچین، در حالی که از ChatGPT حمایت می‌کند، شک دارد که آن توانایی مهارت‌های ارتباطی لازم برای جایگزینی کامل کارگران انسانی را دارد.

وی می‌گوید: “برای جایگزین شدن شما، باید نیازمندی‌هایی را که در انگلیسی بومی ممکن نیست را انتقال دهید. به همین دلیل ما زبان‌های برنامه‌نویسی را اختراع کرده‌ایم.”

لینک خبر: سایت cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *