پرش به محتوا

آرتور هیز: بحران بانکی و بدهی ملی آمریکا نوسانات بیتکوین را تحت تأثیر قرار می‌دهد

موسس سابق BitMEX، آرتور هیز، معتقد است که این وضعیت باعث نوسانات قابل توجهی در بازار بیتکوین می‌شود و احتمالاً این ارز دیجیتال در سال جاری به قیمت بالاترین مربوطه نخواهد رسید.

آرتور هیز

آرتور هیز، که در حال حاضر یک صندوق سرمایه‌گذاری متمرکز بر ارزهای رمزنگاری به نام مال‌استروم را اداره می‌کند، در تاریخ 26 مه 2023 در پادکست “What Bitcoin Did” حضور یافته و پیش‌بینی‌هایی درباره پیش‌بینی اقتصادی فعلی و قیمت بیتکوین ارائه کرده است.

هیز بیان کرد که او انتظار دارد قیمت ارز دیجیتال اصلی، تا سال 2024 به سطح 70,000 دلار نرسد.

“معتقدم که امسال به سطح 70,000 دلار نمی‌رسیم، فکر می‌کنم سال آینده آن مرز را عبور می‌کنیم، سپس با نوسانات بیش از حد [در سال‌های] 2025 و 2026، به آخرالزمان می‌رسیم.”

وی به عملکرد تسهیل کمیته‌ای ـ افزایش عرضه پول ـ و نارضایتی اجتماعی به عنوان دو عامل اصلی این رویداد اشاره کرد که می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در قیمت سهام و ارزهای رمزنگاری شود.

“با بحران بانکی و صدور دولت فدرال تریلیون‌ها دلار بدهی به خود، در واقع این توده پودری را تشکیل می‌دهید که در فصل سوم یا چهارم امسال منفجر می‌شود”، او افزود که فکر نمی‌کند بیتکوین در هیچ زمانی در طول سال به قیمت بالایی جدید برسد.

“اگرچه در نهایت این موضوع برای بیتکوین خوب خواهد بود، اما می‌تواند بسیار نوسانی در هر دو جهت داشته باشد.”

تحلیلگران دیگر نیز نظرات مثبتی درباره قیمت بیتکوین در مدت کوتاه ارائه کرده‌اند. تامی هونان، رئیس تحلیل بازار در صرافی رمزارزی Swyftx، در مصاحبه با بلومبرگ گفت که ممکن است آرامش معاملات معاملات بدهی “موجب بازگشت تریدرها به بازار و راه‌اندازی موج جدید قیمت بیتکوین شود.”

هفته گذشته، به گفته استراتژیست‌های JPMorgan، قیمت فعلی طلا می‌تواند به ارزشی حدود 45,000 دلار بیتکوین اشاره کند. آن‌ها این تحلیل قیمتی را با توجه به رویداد نصف‌شدن بیتکوین در سال آینده پیش‌بینی کردند. با این حال، آن‌ها نیز بازداشت نظارتی آمریکا بر ارزهای رمزنگاری و اثرات فروپاشی FTX را بر “محدود کردن هر گونه افزایش ممکن” تلقی کردند.

بطور جالب، هیز همچنین به برخی از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری شخصی خود اشاره کرد و اظهار کرد که به استیکینگ اتر نگاه می‌کند و رشد ترتیبی بیتکوین را به دقت دنبال می‌کند. او همچنین اشاره کرد که در پروژه Pepe (PEPE)، یک رمزارز بر پایه میم‌کوین با موضوع قورباغه که در تاریخ 14 آوریل راه‌اندازی شد و بیش از 5,000 درصد رشد کرد، سرمایه‌گذاری کرده است.

هیز به خاطر پیش‌بینی‌های بزرگ قیمت شناخته شده است. در آوریل 2020، او هشدار داد که قیمت بیتکوین ممکن است 57 درصد کاهش یابد و از 7,000 دلار به 3,000 دلار برسد. با این حال، بیتکوین ثابت ماند و در سه ماه بعد به 28 درصد رشد کرده و به 9,000 دلار رسید.

همچنین، هیز پیش‌بینی کرد که قیمت اتر پس از ارتقاء Ethereum Merge به 5,000 دلار خواهد رسید. اما به طور فوری پس از پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز Merge، قیمت اتر برای ماه‌ها کاهش یافت و همراه با بازار رمزارزی در ابتدای امسال به ترمیم رسید.

لینک خبر: سایت cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *