پرش به محتوا

نیروی پلیس هنگ کنگ پلتفرم متاورس جدیدی به نام “سایبردفندر” را راه‌اندازی می‌کند.

این پلتفرم با هدف ارتقای پیشگیری از جرایم در متاورس راه‌اندازی شده است؛ زیرا هشدار داده شده بود که “همه جرایم در فضای سایبری همچنین در متاورس نیز رخ می‌دهد”.

متاورس

واحد امنیت سایبری نیروی پلیس هنگ کنگ، پلتفرم متاورس جدیدی به نام “سایبردفندر” را راه‌اندازی کرده است که طراحی شده تا عموم مردم را در مورد خطرات مرتبط با وب3 و متاورس آگاه سازد.

طبق بیانیه‌ای در تاریخ ۲۷ مه، اداره امنیت سایبری و جرایم فناوری (CSTCB) نیروی پلیس هنگ کنگ، پلتفرم متاورس جدیدی به نام سایبردفندر را معرفی کرد؛ هدف آن آماده‌سازی شهروندان برای “چالش‌های پیش رو در عصر دیجیتال” با تمرکز بر پیشگیری از جرایم فناورانه است.

متاورس

رویداد “کاوش در متافرز” در پلتفرم سایبردفندر متافرز در تاریخ ۲۷ مهرماه برگزار شد. منبع: دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ.

همان روزی که این پلتفرم راه‌اندازی شد، یک رویداد با عنوان “کاوش در متاورس” در سه مکان مجازی برگزار شد؛ هدف آن بحث و بررسی استراتژی‌های پیشگیری از جرایم در متاورس بود.

در طول رویداد، کارآگاه ارشد CSTCB، آقای ایپ چوک-یو، بر اهمیت احتیاط در متاورس تأکید کرد و حاضران را به استفاده از همان سطح از هوشیاری که در استفاده از اینترنت رعایت می‌کنند تشویق کرد. او گفت:

متاورس

رویداد “کاوش در متافرز” در متافرز سایبردفندر در تاریخ ۲۷ مهرماه برگزار شد. منبع: دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ.

“همه جرایم در فضای سایبری نیز ممکن است در متاورس رخ دهد، مانند تقلب در سرمایه‌گذاری، دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ها، سرقت و جرایم جنسی.”

وی همچنین توضیح داد که بحران مربوط به دزدی دارایی‌ها در متاورس احتمالاً افزایش پیدا خواهد کرد.

“طبیعت غیرمتمرکز دارایی‌های مجازی در وب3 نیز ممکن است احتمال وقوع جرایم سایبری را در دستگاه‌های پایانی، کیف‌های دارایی مجازی و قراردادهای هوشمند بیشتر کند”، او گفت.

نیروی پلیس هنگ کنگ قصد دارد به طور گسترده‌تری برنامه‌های آموزشی در زمینه جرایم فناورانه را افزایش دهد، به ویژه برای “نسل جوان”، پس از گزارش افزایش قابل توجه جرایم مرتبط با دارایی‌های مجازی در هنگ کنگ در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳.

براساس گزارشی، در طول سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳، ۶۶۳ مورد مربوط به دارایی‌های مجازی گزارش شده بود که نشان دهنده یک افزایش ۷۵ درصدی نسبت به سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بود.

پلیس به ادامه برگزاری برنامه‌های آموزشی عمومی با موضوعات مختلف از طریق پلتفرم “سایبردفندر متاورس” پرداخته و آگاهی نسل جوانان را درباره آخرین پیشرفت‌ها در فناوری اطلاعات، مخاطرات محتمل و اهمیت جلوگیری از جرایم فناوری افزایش می‌دهد.

لینک خبر: سایت cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *