پرش به محتوا

جمایی و جنسیس، درخواست ارائه فایل به منظور لغو دعوای دادگاه SEC علیه محصول Earn را داده‌اند.

صرافی ارزهای رمزنگاری Gemini اعلام کرد که دعوای دادگاه SEC ( دادکاه امور مالی ) علیه محصول “Earn” آن که به مشتریان با واریز ارزهای رمزنگاری به آن‌ها سود می‌دهد، “نامناسب” است.

دادگاه SEC

صرافی ارزهای رمزنگاری Gemini و شرکت Genesis Global Capital که در وضعیت ورشکستگی قرار دارد، به طور مشترک درخواست لغو دعوای دادگاه امور مالی SEC را ارائه کرده‌اند. در دعوا آمده است که “Gemini Earn” که به مشتریان امکان اعطای وام ارزهای رمزنگاری مانند بیتکوین را به Genesis می‌دهد و Gemini نیز با دریافت کارمزدی تا 4.29٪ از آن سود می‌برد، با ارائه اوراق بهادار غیرثبت شده، ضوابط اوراق بهادار را نقض کرده است.

نامه‌های حقوقی شرکت‌ها مدعی می‌شوند که Gemini Earn نباید به عنوان یک اوراق بهادار دسته‌بندی شود. Genesis ادعا کرده است که تراکنش‌ها در واقع وام می‌باشند و از دادگاه درخواست لغو شکایت یا در صورت عدم انجام آن، لغو درخواست‌های دائمی از سوی SEC و بازپس‌گیری سود غیرقانونی را دارا می‌باشد.

علاوه بر این، ادعا آمده است که مسئولیت جنسیس نه گنون، بلکه Gemini بر عهده بخش‌های مربوط به مشتریان در برنامه Earn است. Gemini که نقش خود را به عنوان یک عامل انتقال در Earn اعلام کرده بود، در یک به‌روزرسانی وبلاگ به کاربران Earn، دعوای دادگاه SEC را به عنوان “نامناسب” مورد انتقاد قرار داد.

بعد از دعوای SEC در ژانویه، Genesis در ادامه اقدام به ورشکستگی کرد که منجر به محدودیت‌ های برداشت برای کاربران Earn از نیمه‌ی نوامبر ۲۰۲۲ شد. در پاسخ، Gemini در روز دوشنبه ۲۲ مه، ادعای جامعی را ارائه کرد که هدف آن بازیابی بیش از ۱.۱ میلیارد دلار دارایی برای ۲۳۲٬۰۰۰ کاربر Earn است.

شرکت مادر Gemini و Genesis یعنی Digital Currency Group (DCG) در مذاکرات توسعه توافقنامه بازسازی و تسویه واقع شده است. توافق اولیه از فوریه هنوز نهایی نشده است و در ماه گذشته، DCG پرداخت وام ۶۳۰ میلیون دلاری به Genesis را انجام نداده است.

همچنین، Gemini و سایر اعتباردهندگان در حال همکاری در “طرح اصلاحی برای بازسازی” هستند که در صورت عدم موفقیت فرایند واسطه‌گری، به طور مستقل قابل پیگیری است. هدف این است که بهترین نتیجه برای کاربران Earn تضمین شود، همانطور که در نوشته وبلاگ صرافی آمده است.

در یک توییت، جک بوگمن، شریک مؤسس JFB Legal که نماینده Gemini است، گفت که دعوای SEC فقط فرایند بازیابی دارایی‌ها را برای پر کردن حفره‌های ناشی از ورشکستگی Genesis بیشتر دشوار و پیچیده می‌کند. این اقدام هیچ تأثیری در تسریع فرایند و بازگشت دارایی‌هایی که باید به کاربران Earn برگردانده شوند ندارد.

لینک خبر: سایت cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *