پرش به محتوا

پاکستان برنامه دارد تا سال 2027، 1 میلیون دانشجوی فارغ‌التحصیل در حوزه فناوری اطلاعاتی (IT) که به روش هوش مصنوعی آموزش دیده‌اند، تولید کند.

سیاست‌هایی که در این چارچوب ارائه شده است، نشان می‌دهد که پاکستان تمایل دارد هوش مصنوعی را برای بهبود عمومی و ملی یکپارچه کند. این کشور 15 هدف با زمانبندی‌های متنوع از سال 2023 تا 2028 را تعیین کرده است.

پاکستان

تنها چند روز پس از اعلام اینکه “هرگز اجازه تقنین” ارزهای رمزنگاری شده را در این کشور نخواهیم داد، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاکستان یک سیاست را جهت تحریک رشد هوش مصنوعی تدوین کرده است.

با سیاست ملی هوش مصنوعی، پاکستان هدف دارد تا با بهبود مهارت‌های سرمایه انسانی در زمینه هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط، به اقتصاد مبتنی بر دانش تبدیل شود. این هدف نشانگر تمایل پاکستان به یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی برای بهبود عمومی و ملی است.

این کشور 15 هدف با زمانبندی‌های متنوع از سال 2023 تا 2028 را تعیین کرده است. برای حمایت از این اقدامات، پاکستان قصد دارد یک صندوق ملی هوش مصنوعی را با استفاده از “منابع و صندوق‌های تحت استفاده نادرست” وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات برپا کند.

پاکستان

یک قسمت از پیش‌نویس سیاست ملی هوش مصنوعی پاکستان. منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

برخی از کاربردهای مورد نیاز برای هوش مصنوعی در پاکستان شامل پیش‌بینی آب و هوا، بهینه‌سازی زنجیره تامین کشاورزی و تحول خدمات بهداشتی و درمانی است.

دولت پاکستان به شیوه‌ای شامل، برای ساخت سیاست‌های هوش مصنوعی باز است و تا تاریخ ۱۶ ژوئن بازخورد عمومی را پذیرفته است.

دلیل اصلی ممنوعیت پاکستان نسبت به ارزهای رمزنگاری شده به دلیل نیازهای تعیین شده توسط گروه کاری مالیاتی عملکرد مالی (FATF) بود. به عوض، این کشور از لیست خاکستری FATF خارج می‌ماند.

همانطور که قبلاً گزارش داده شده بود، اگرچه FATF اختیارات اعمال تحریم بر کشورهای عدم انطباق را ندارد، احتمالاً می‌تواند بر سیاست‌های دولتی و شرکتی در سراسر جهان تأثیر بگذارد.

با پیروی از FATF، احتمال بالاتری برای پاکستان برای دریافت یک کمک مالی از صندوق بین‌المللی پول وجود دارد.

لینک خبر: سایت cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *