پرش به محتوا

بلیزارد و ادوب در حال استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تولیدی به عنوان “همراهانی هم‌خلبان” برای انسان‌ها هستند.

بلیزارد و ادوب

شرکت‌های فناوری بلیزارد و ادوب از ابزارهای هوش مصنوعی تولیدی بهره می‌برند، اما هر دو شرکت ادعا می‌کنند که این ابزارهای هوش مصنوعی به منظور کمک به انسان‌ها در ایجاد محتوا استفاده می‌شوند و جایگزین کارها نخواهند شد.

در تاریخ ۲۳ مه، شرکت بزرگ نرم‌افزاری گرافیکی ادوب، “Generative Fill” را راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان می‌دهد “محتوا را از داخل فتوشاپ با استفاده از متنی که وارد می‌کنند، تولید کنند.”

در همان روز، روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که آلن آدام، مدیر طراحی شرکت بازی‌سازی آکتیویژن بلیزارد، در ایمیلی به کارمندان در ماه گذشته اعلام کرده است که در حال بررسی استفاده از یک هوش مصنوعی تولیدکننده تصویر برای کمک به طراحی بازی هستند.

ابزار جدید ادوب به عنوان “همراهی هم‌خلبان” در کنار انسان‌ها طراحی شده است و نه جایگزین طراحان گرافیکی.

اندرو گوئررو، معاون مدیریت بین‌المللی در بلیزارد، نیز بیان کرده است که هدف از ابزار هوش مصنوعی آن‌ها به نام Blizzard Diffusion “حذف فرآیند تکراری و دستی و امکان‌سنجی به هنرمندان برای بیشتر صرف زمان در خلاقیت است.”

در همین حال، چاندرا سیناتامبی، مدیر رسانه و استراتژی رقمی منطقه آسیا و اقیانوسیه در ادوب، در تاریخ ۲۳ مه به گاردین اعلام کرد که ابزار آن‌ها “متعلق به همراهی است تا فرآیند را به سرعت انجام دهد و جایگزین کامل طراحان گرافیک نشود.”

سیناتامبی اعلام کرد که احتیاطاتی اتخاذ شده است تا ابهامی در مورد آنچه انسان‌ها ساخته‌اند و آنچه توسط هوش مصنوعی تولید شده است، بوجود نیاید. او گفت که هنرمندانی که عکس‌های استوک را ارائه می‌دهند، هنگام استفاده توسط هوش مصنوعی همچنان پرداخت می‌شوند.

ادوب و بلیزارد تنها شرکت‌های فناوری نیستند که درگیر هوش مصنوعی تولیدی هستند.

در تاریخ ۲۳ مه، نیکش آروارا، مدیرعامل شرکت امنیت سایبری پالو آلتو نتورکس، در برنامه Mad Money با جیم کریمر به مزایای هوش مصنوعی تولیدی در حوزه امنیت سایبری اشاره کرد.

او اعلام کرد که اجرای آن به طور قابل توجهی به بهبود کارایی و امکان به شرکت می‌دهد تا “در چند سال آینده بدون نیاز به افزایش متناسب کارکنان، دو برابر شود.”

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که OpenAI، خالق ChatGPT، هشدار داده است که در ۱۰ سال آینده “سیستم‌های هوش مصنوعی در بیشتر حوزه‌ها مهارت خبرگی را بیشتر از انسان‌ها به خود اختصاص خواهند داد” و خواستار افزایش نظارت دولتی بر توسعه هوش مصنوعی شده است.

بسیاری از افراد نگران از دست دادن شغل به دلیل پیشرفت و استفاده از هوش مصنوعی شده‌اند، در حالی که دیگران ادعا کرده‌اند که این فناوری می‌تواند تعدادی شغل جدید را به وجود آورد که در عوض از دست می‌روند.

لینک خبر: cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *