پرش به محتوا

ریزش بیت کوین به کف ۴۴ روز گذشته؛فعلاً امریکا دست از سیاست‌های انقباضی بر نمی‌دارد

ریزش بیت کوین به کف ۴۴ روز گذشته؛فعلاً امریکا دست از سیاست‌های انقباضی بر نمی‌دارد

ریزش بیت کوین به کف ۴۴ روز گذشته؛فعلاً امریکا دست از سیاست‌های انقباضی بر نمی‌دارد

صحبت‌ های تازه مقامات آمریکایی نشان می‌دهد آنها فعلاً برنامه‌ای برای برگشت از سیاست‌های پولی انقباضی ندارند. کارشناسان می‌گویند افزایش دوباره نرخ بهره بانکی در آینده، قرار نیست تأثیر زیادی بر بازارهای مالی داشته باشد.

به گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین امروز به پایین ‌ترین سطح خود در بیش از یک ماه قبل رسید و این در حالی است که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، روز قبل بر ادامه روند اجرای سیاست ‌های پولی انقباضی در این کشور تأکید داشت.

بیت کوین امروز در پایین‌ ترین سطح قیمت ۱۹٬۹۴۵ دلار را تجربه کرد،؛ اما در حال حاضر با ۶درصد سقوط در ۲۴ ساعت قبل، بالای ۲۰٬۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

 

ریزش بیت کوین به کف ۴۴ روز گذشته؛فعلاً امریکا دست از سیاست‌های انقباضی بر نمی‌دارد

نمودار قیمت بیت کوین؛ نمای یک‌ساعته بازار «بیت کوین/ دلار».

پاول گفته تصمیم کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا برای افزایش ۰.۵۰ یا ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بانکی در ماه سپتامبر (شهریور) به وضعیت آمارهای دریافتی و چشم‌ انداز در حال تغییر اقتصاد بستگی دارد.

ادوارد مویا (Edward Moya)، تحلیلگر ارشد مجموعه اواندا (Oanda)،‌ به تازگی گفته بود معامله‌گران باید انتظار این را داشته باشند که افزایش احساس ریسک‌ گریزی در بازار، قیمت بیت کوین را به سطوحی پایین‌تر از ۲۰٬۰۰۰ دلار برساند.

مویا می‌گوید:

دارایی‌های ریسکی (ماننده ارزهای دیجیتال) در حالی برای حفظ ارزش خود تلاش می‌کنند که پاول هم به مبارزه خود با تورم از طریق اجرای سیاست‌های پولی انقباضی ادامه خواهد داد؛ حتی اگر این کار باعث کم شدن سرعت رشد اقتصادی آمریکا شود.

به‌ دنبال سخنرانی روز گزشته پاول، آلت کوین‌های بازار هم با ریزش قیمت مواجه شدند. بین ۱۰۰ ارز اول بازار، کازماس (ATOM) بدترین عملکرد را داشته است و در شبانه ‌روز گذشته ۱۴درصد از ارزش خود را از دست داده است. اتریوم نیز در این مدت ریزشی ۹.۵درصدی را تجربه کرده است.

شاخص‌‌های بورسی «S&P500» و نزدک (Nasdaq) نیز به سخنرانی روز جمعه پاول واکنش نشان داده و هر کدام امروز به ‌ترتیب ۳.۳۷درصد و ۴.۱۰درصد ریزش داشته اند.

پاول در سخنرانی روز گزشته خود گفته بود:

بازگرداندن ثبات به قیمت‌ها مدتی طول خواهد کشید و مستلزم این است که از ابزارهایی که در اختیار داریم به‌خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم عرضه و تقاضا را در بازار مجدداً به تعادل برسانیم.

جاش اولشویچ (Josh Olszewic)،‌ مدیر بخش تحقیقات مؤسسه سرمایه‌گذاری والکیری (Valkyrie) گفته است:

انتظار می رود در شهریور هم شاهد افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بانکی باشیم و تصور نمی‌کنیم این اتفاق در صورت وقوع تأثیر زیادی بر بازارهای مالی داشته باشد. پس از آن هم تا زمانی که تورم مهار شود و نرخ بیکاری به عدد سالم ‌تری بازگردد، افزایش متوالی نرخ بهره بانکی را خواهیم داشت.

ریزش بیت کوین به کف ۴۴ روز گذشته؛ آمریکا فعلاً دست از سیاست‌های انقباضی بر نمی‌دارد.

لینک خبر:ارز دیجیتال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *