پرش به محتوا

وضعیت بازار: احتمال افت سرعت رشد نرخ بهره در آمریکا بیشتر شده است

وضعیت بازار: احتمال افت سرعت رشد نرخ بهره در آمریکا بیشتر شده است

وضعیت بازار: احتمال افت سرعت رشد نرخ بهره در آمریکا بیشتر شده است

آمارها تازه از وضعیت اقتصادی آمریکا نشان می‌دهند که سرعت رشد اقتصادی در این کشور افت محسوسی داشته است و این مسئله می‌تواند بانک مرکزی ایالات متحده را مجبور به بازگشت نسبی از سیاست‌های پولی انقباضی و افت سرعت افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور کند؛ اقدامی که به عقیده کارشناسان در نهایت به افت ارزش دلار در بازارهای جهانی و رشد ارزهای دیجیتال منجر خواهد شد.

به گفته ی کوین دسک، طبق آمارهایی که به‌  تازگی منتشر شده است، فروش خا‌نه های نوساز در آمریکا در طول ماه ژوییه (تیر) ۱۲.۶درصد نسبت به ماه قبل خود کاهش داشته و به پایین‌ترین سطح از ژوییه سال ۲۰۱۶ رسیده است. هم‌زمان با نشر این خبر مهم درباره بازار مسکن ایالات متحده، بیشتر ارزهای دیجیتال روز سه‌‌ شنبه با افزایش قیمت مواجه شدند.

بیت کوین طی ۲۴ ساعت قبل با نرم‌ ترشدن اخبار مربوط به حوزه اقتصاد، ۲درصد رشد داشته است و اتریوم هم در این بازه زمانی افزایشی ۴.۳۵درصدی را تجربه کرده است. پولکادات و اولنچ نیز جزو توکن‌هایی هستند که در شبانه‌روز قبل بیش از ۴درصد افزایش قیمت داشته‌ اند.

افت فروش خانه‌های نوساز در آمریکا مسئله مهمی است، چراکه نشان می‌دهد سیاست‌های بانک مرکزی ایالات متحده برای کنترل تورم در این کشور، در حال کند ترکردن سرعت رشد اقتصادی است؛ آن هم بدون اینکه اقتصاد را وارد رکود کند.

جاشوا لیم (Joshua Lim)، کارشناس ارشد مؤسسه جنسیس تریدینگ (Genesis Trading)،‌ در این مورد گفته است:

اخبار اقتصادی بد همچنان [برای بازار ارزهای دیجیتال] در نقش خبرهای مثبت پدیدار می‌شوند. افت فروش مسکن در آمریکا می‌تواند بانک مرکزی را به‌ سمت سیاست ‌گذاری در جهت افزایش سرعت رشد اقتصادی تشویق کند؛ اقدامی که در نهایت به افت دوباره ارزش دلار [در بازارهای جهانی] و رشد ارزهای دیجیتال منجر خواهد شد.

معامله‌ گران اکنون به شنیدن اخبار خوب امیدوار هستند. هفته گذشته صورت‌ جلسه نشست ماه ژوییه (تیر) بانک مرکزی آمریکا منتشر شد. متن این صورت‌ جلسه معامله ‌گران را بیش از پیش نگران تصمیمات آینده بانک مرکزی آمریکا کرد؛ به‌ ویژه در مورد تغییرات ماه سپتامبر (شهریور) که احتمالاً قرار است در آن نرخ بهره بانکی یک ‌بار دیگر افزایش پیدا کند.

روز دوشنبه، بیشتر ارزهای دیجیتال با افت قیمت مواجه شدند. با این حال، احساسات نزولی معامله ‌گران کمی بعد و در طول ساعات معاملاتی روز سه‌شنبه آمریکا کم ‌رنگ‌ تر شد و احتمالاً دلیل آن، همان طور که در اول گفته شد، انتشار داده‌های مربوط به افت فروش خانه‌های نوساز در این کشور بوده است.

شاخص فِدواچ تول (FedWatch Tool) بورس کالای شیکاگو که ابزاری برای سنجش احساسات سرمایه‌گذاران درمورد سیاست‌ های پولی دولت آمریکا است ، نشان می‌دهد معامله ‌گران عمدتاً از تغییراتی که در ادامه قرار است اتفاق بیفتد مطمعنن نیستند. تا یک روز پیش همین معامله‌گران ۵۷ درصد شانس برای افزایش دوباره ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بانکی در آمریکا قابل تصور بودند.

روز سه‌ شنبه اما، نظر معامله‌گران تغییری اساسی داشت و این بار آنها شانسی ۵۸.۵ درصدی برای افزایش ۰.۵۰ واحد درصدی نرخ بهره بانکی در مرحله بعدی قابل تصور بودند؛ چیزی که تقریباً همان پیش‌بینی یک هفته قبل آنهاست.

وضعیت بازار: احتمال افت سرعت رشد نرخ بهره در آمریکا بیشتر شده است

وضعیت اخر شاخص فِدواچ تول؛ ستون سمت چپ شانس افزایش ۰.۵۰ واحد درصدی و ستون سمت راست شانس افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بره بانکی را از نظر معامله‌ گران نشان می‌دهد.

افزایش ۰.۵۰ یا ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بانکی در ماه آینده، هردو به احتمال زیاد به بازارهای مالی ضررخواهند زد و این در حالی است که سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند کفه اظهار نظرهای اخیر مقامات بانکی بیشتر به ‌سمت افزایش سرعت رشد اقتصادی و بازگشت نسبی از سیاست‌های انقباضی سنگینی می‌کند. در مجموع باید گفت اگر بانک مرکزی بار دیگر تصمیم به افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بگیرد، یعنی نسبت ‌به اوایل ماه جاری که داده ‌های مربوط به کاهش سرعت رشد تورم در این کشور منتشر شد، نگرانی زیادی بابت افزایش قیمت‌ها وجود دارد.

وضعیت بازار: احتمال کاهش سرعت رشد نرخ بهره در آمریکا بیشتر شده است

لینک خبر: ارزدیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور