پرش به محتوا

ستاره شامگاهی

ستاره شامگاهی چیست ؟

ستاره شامگاهی یک الگوی کندلی نزولی است که شامل 3 کندل می‌باشد : یک کندل بزرگ صعودی ، یک کندل با بدنه‌ای کوتاه و یک کندل نزولی.

توضیحات بیشتر “ستاره شامگاهی”

الگوی ستاره شامگاهی شامل ویژگی‌هایی می‌باشد از جمله : کندل اول که صعودی و دارای بدنه‌ای بزرگ می‌باشد ؛ کندل دوم که شامل بدنه‌ای کوتاه است و می‌تواند نزولی و یا صعودی باشد و در بالای کندل اول بسته می‌شود ؛ و در نهایت آخرین کندل که نزولی و دارای بدنه‌ای بزرگ است که در پایین کندل دوم باز شده و در نزدیک وسط کندل اول بسته می‌شود. این الگو توسط معامله‌گران به عنوان یکی از نشانه‌های پایان روند صعودی استفاده می‌شود.

ستاره شامگاهی

در بازار سهام دو روش تحلیلی وجود دارد : فاندامنتال و تکنیکال. تحلیل فاندامنتال بر اساس فعالیت های شرکت صورت می‌گیرد به عنوان مثال بررسی روند فروش و درآمد شرکت می‌تواند از جمله مواردی باشد جهت بیش بینی روند قیمت سهام. اما این پیش بینی در تحلیل تکنیکال بر اساس الگوهای قیمت شکل می‌گیرد. یکی از ابزارهای که تحلیلگران تکنیکال از آن برای شناسایی الگوها استفاده می‌کنند نمودارهای شمعی است. این نمودارها شامل حرکات قیمت و الگوهای قیمتی می‌باشد که به معامله‌گران فرصت‌های معاملاتی ایجاد شده را نشان می‌دهد. که بعضی از این فرصت ها را گاوی (Bullish) یا فرصت خرید و موارد دیگر را خرسی (Bearish) فرصت فروش گویند.

الگوهای بازگشتی خرسی (Bearish Reversals)

الگوهای خرسی بسیاری وجود دارد از جمله هارامی نزولی ، ابر سیاه ، شهاب سنگ ، پوشای نزولی و … که در این میان  یکی از محبوب ترین آنها ، الگوی ستاره شامگاهی می‌باشد.

از الگوی ستاره شامگاهی می‌توان جهت تشخیص تغییر روند استفاده کرد که معمولا این الگو همراه با اندیکاتورها و یا دیگر سطوح روند مورد تایید قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در یک روند صعودی اگر الگوی ستاره شامگاهی بر روی یک مقاومت شکل بگیرد این امکان وجود دارد که روند تغییر جهت داده و مسیر نزولی پیدا کند.

فایل PDF مطالب فوق :

قیمت : 5000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور