پرش به محتوا

چنگال اندروز

تعریف ” چنگال اندروز “

چنگال اندروز (Andrew’s Pitchfork) یکی از اندیکاتورهای تکنیکال است که با استفاده از سه خط روند موازی ، سطوح مقاومت و حمایت احتمالی را مشخص می‌کند. این اندیکاتور توسط آلن اندروز (Alan Andrews) طراحی شده است.
خطوط روند ایجاد شده در این اندیکاتور با انتخاب سه نقطه تشکیل می‌شود که این سه نقطه در پایان روندهای شکل گرفته قرار می‌گیرد. یا به عنوانی بر روی سه قله و حفره متوالی جای می‌گیرد. و زمانی که هر سه نقطه انتخاب شوند یک خط مستقیم که به عنوان “خط میانی” شناخته می‌شود از نقطه اول رسم می‌شود و از وسط دو نقطه دیگر عبور می‌کند. همچنین دو خط روند موازی دیگر در بالا و پایین خط میانی ایجاد می‌شود.

تصویر زیر نشان می‌دهد که چرا این اندیکاتور چنگال نامیده می‌شود. نقطه اول پس از رسم ، دسته چنگال را تشکیل می‌دهد و دو نقطه دیگر به نوعی باعث شکل گیری دندانه های چنگال می‌شوند.

توضیحات بیشتر ” چنگال اندروز “

در چنگال اندروز از خطوط رسم شده می‌توان به عنوان خطوط سیگنال استفاده کرد. که خط روندی از نقطه اول رسم می‌شود و دو خط دیگر به صورت موازی با خط میانی رسم می‌شود که یکی از نقطه دوم که در روند نزولی شیب رو به پایین دارد رسم می‌شود و دیگری از نقطه سوم که در روند صعودی شیب رو به بالا دارد رسم می‌شود. سیگنال های معاملاتی زمانی رخ می‌دهد که خط بالایی یا پایینی چنگال توسط نمودار قیمت شکسته شود و قیمت از آن عبور کند. به بیان دیگر زمانی که قیمت از خط بالایی به سمت بالا عبور کند نشانگر صعود بیشتر می‌باشد و زمانی که قیمت از خط پایینی به سمت پایین حرکت کند نشانگر نزول بیشتر قیمت می‌باشد.

معامله با ” چنگال اندروز “

مقاومت و حمایت : معامله‌گران می‌توانند زمانی که قیمت به خط پایین چنگال رسید وارد پوزیشن خرید و زمانی که قیمت به خط بالایی چنگال رسید وارد پوزیشن فروش شوند. البته قبل از ورود ، معامله‌گران باید مطمئن شوند که مقاومت و حمایت در همین سطوح می‌باشد. 

شکست ها : در چنگال اندروز ، در صورت عبور قیمت از خط بالایی و پایینی می‌توان وارد معامله شد. معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند باید بسیار دقت کنند و بهتر است از دیگر اندیکاتورها جهت تایید سیگنال استفاده کنند به عنوان مثال افزایش حجم معاملات می‌تواند مورد تاییدی پس از شکست باشد.

محدودیت های ” چنگال اندروز “

انتخاب سه نقطه برای استفاده و رسم چنگال اندروز  به صورت ذهنی است و نیاز به تمرین دارد. و اثر بخشی این اندیکاتور بستگی به نقاط انتخاب شده دارد. که معامله‌گران می‌توانند با آزمایشات و بررسی‌های مختلف موثرترین نقاط قیمتی را پیدا کنند.

فایل PDF مطالب فوق :

قیمت : 5000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور