پرش به محتوا

الگوی اینساید بار

الگوی اینساید بار در پرایس اکشن شامل 2 کندل می‌شود که کندل اول آن کندل مادر و کندل دوم آن اینساید بار نام دارد و کندل اینساید بار کوچکتر از کندل مادر است. یا به عبارتی بالاترین قیمت (High) کندل دوم کمتر از بالاترین قیمت (High) کندل اولی است و پایین ترین قیمت (Low) کندل دوم بیشتر از پایین ترین قیمت (Low) کندل اول است. 
البته توجه داشته باشید بعضی از معامله‌گران بر این باورند که اگر بالاترین قیمت ها و یا پایین ترین قیمت ها در این دو کندل با هم برابر باشد باز هم الگوی اینساید بار تشکیل شده است. که این برخلاف نظر آن معامله گران تصوری غلط است. 

الگوی اینساید بار در یک نمودار در تایم روزانه نشان دهنده الگوی مثلث در تایم 1 ساعته و یا 30 دقیقه‌ای در همان نمودار می‌باشد. که اغلب نشان دهنده استراحت سپس حرکتی قوی در مسیر روند می‌باشد. همچنین این امکان وجود دارد که الگوی اینساید بار در سطوح کلیدی بازار مانند مقاومت و یا حمایت به عنوان الگوی بازگشتی عمل کند.

چگونگی معامله‌گری با اینساید بار

جهت معامله‌گری از طریق این الگو می‌توان در مسیر حرکت بازار به عنوان الگوی ادامه دهنده و یا زمان رسیدن قیمت به سطوح کلیدی، به عنوان تاییدی برای برگشت از آن استفاده کرد.
همچنین جهت قرار دادن حد ضرر در روند نزولی می‌توان از بالاترین قیمت(High) کندل مادر استفاده کرد و برای قرار دادن حد ضرر در روند صعودی می‌توان از  پایین ترین قیمت(Low) کندل مادر استفاده کرد. روشی دیگر برای قرار دادن حد ضرر وجود دارد که معمولا معامله‌گران در وسط میله کندل مادر حد ضرر خود را قرار می‌دهند.

در ادامه نگاهی بیندازید به مثال های معامله با الگوی اینساید بار 

 

در تصویر زیر الگوی اینساید بار در روند نزولی را مشاهده می‌کنید که سیگنال فروش صادر شده و سپس حرکت قیمت در همان روند نزولی ادامه پیدا کرده است.

 تصویر زیر مثالی دیگر از این الگو است و همانطور که مشاهده می‌کنید در آن روند صعودی قوی را داریم و این بخاطر وجود چند الگوی اینساید بار است که سیگنال خرید  توسط آنها صادر شده است. 

در مثال زیر یک الگوی بازگشتی از اینساید بار را مشاهده می‌کنید که پس از رسیدن به خط حمایت، قیمت مسیر حرکت خود را تغییر داده و در مسیر صعود قرار گرفته است.

فایل PDF مطالب فوق :

قیمت : 5000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور