پرش به محتوا

شرکت های استخراج بیت کوین با وجود رکود سودآوری استخراج بیت کوین به ساخت خود ادامه می دهند

شرکت استخراج رمز ارز CleanSpark در طول امسال به طور فشرده‌ای در حال گسترش اسطول دستگاه‌های استخراج رمزارز است، با وجود کاهش قابل توجه سودآوری استخراج در مقایسه با رکوردهای بیشینه.

شرکت

برخی از شرکت‌های استخراج بیتکوین، علیرغم کاهش 44 درصدی سودآوری استخراج بیتکوین در طول سال گذشته، همچنان در حال ساخت و افزایش تولید هستند، طبق اعلامات اخیر.

در تاریخ 1 ژوئن، شرکت استخراج بیتکوین آمریکایی CleanSpark اعلام کرد که 12,500 دستگاه جدید Antminer S19 XP را به ارزش 40.5 میلیون دلار خریداری کرده است. قرارداد به قیمت 23 دلار برای هر تراهش در ثانیه (TH/s) صورت گرفت که کمتر از میانگین قیمت بازار است.

این خبر در حالی رخ می‌دهد که در تاریخ 1 ژوئن، سختی استخراج بیتکوین به بیش از 50 تریلیون رسیده است که فشار بیشتری بر روی استخراج کنندگان قرار می‌دهد. نرخ هش شبکه نیز در تاریخ 30 می نزدیک به سطح بیشینه خود با 395 EH/s بود.

بر اساس توافق خرید CleanSpark، 6,000 دستگاه باید توسط تولید کننده در ماه ژوئن ارسال شوند و مابقی در ماه آگوست.

دستگاه‌های Antminer S19 XP دارای نرخ هش 141 TH/s هستند و خرید ترکیبی باعث افزایش نرخ هش کلی به مقدار 1.76 اگزاهش در ثانیه به مجموعه فعلی CleanSpark با نرخ هش 6.7 EH/s می‌شود. زک بردفورد، مدیرعامل CleanSpark، می‌گوید:

“این خرید مطمئن می‌شود که ما آماده برآورده کردن و در صورت امکان بیشتر شدن هدف سالانه خود به مقدار 16 EH/s هستیم.”

مزارع استخراج CleanSpark در جورجیا واقع شده‌اند. طبق وبسایت شرکت، این شرکت در حال حاضر 67,700 دستگاه استخراج رمزارز در حال بهره‌برداری است و تا کنون 2,395 بیتکوین استخراج کرده است.

شرکت

نمودار نرخ هش بیتکوین در طول سال گذشته. منبع: Hashrate Index

این شرکت علیرغم کاهش سودآوری استخراج بیتکوین، که در 12 ماه گذشته 44 درصد و در مقایسه با رکوردهای بازار رمزارز در اواخر سال 2021 82 درصد کاهش یافته است، به گسترش خود ادامه می‌دهد، طبق اطلاعات موجود در Hashrate Index.

در فوریه، CleanSpark 20,000 دستگاه جدید Antminer S19j Pro+ را خریداری کرده و در آوریل، 45,000 دستگاه ASIC S19 XP را به اسطول خود اضافه کرده است.

در اخبار دیگری اعلام شده است که Bitfarms اعلام کرده است که در ماه می 459 بیتکوین را استخراج کرده است و تولید خود را در مقایسه با سال گذشته 6.5 درصد افزایش داده است. “افزایش 47 درصدی در نرخ هش ما توسط افزایش 65 درصدی در سختی شبکه در همان دوره تعویض شده است”، گفت Ben Gagnon، مدیرعامل استخراج اصلی.

Cipher Mining نیز اعلام کرده است که در ماه می با استخراج 493 بیتکوین رکورد تولید داشته است. افزایش‌ها به دلیل افزایش هزینه تراکنش در اوج ایجاد رمزارز BRC-20 در اوایل ماه مه بوده است.

در تاریخ 31 مه، Compass Mining با ارائه دهنده میزبانی Arthur Mining یک توافقنامه برای افتتاح یک مجموعه جدید در ایالت اوهایو امضا کرد.

لینک خبر: سایت cointelegraph


اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور