پرش به محتوا

نویسنده کتاب “استاندارد بیتکوین” به عنوان مشاور اقتصادی السالوادور انتخاب شد.

دکتر سعیدان عموس، نویسنده کتاب “استاندارد بیتکوین”، به عنوان مشاور اقتصادی در اداره بیتکوین ملی السالوادور منصوب شده است.

استاندارد بیتکوین

دکتر عموس، اقتصاددان اتریشی، در تاریخ 30 مه اعلام کرد که به عنوان مشاور در امور مربوط به سیاست‌های اقتصادی به تیم پیوسته است.

کتاب معروف او با نام “استاندارد بیتکوین” در آوریل 2018 منتشر شد. این کتاب تحلیلی درباره تبدیل ارزش ثابت به دارایی‌های پرخرج و ارزهای فیات است و تاریخچه پول را ردیابی می‌کند و به نمایش می‌گذارد که چگونه تمدن‌ها با سیستم‌های پولی خود تغییر کرده‌اند.

دکتر عموس در توییتی در تاریخ 30 مه اعلام کرد که “هیجان‌زده” است که در “اولین کشوری که استاندارد بیتکوین را پذیرفته است” در اداره کار می‌کند.

در یک مصاحبه با رسانه محلی Diario El Salvador در تاریخ 30 مه، عموس گفت: “آنچه بیتکوین را منحصر به فرد می‌کند این است که به شما امکان می‌دهد دارایی قوی‌ای داشته باشید که در طول سال‌ها ارزش خود را از دست نمی‌دهد.”

وی اضافه کرد: “اگر پولی داشته باشید که ارزش آن در طول زمان کاهش می‌یابد، هیچ مفهومی برای صرفه‌جویی وجود ندارد و منطقی است بدهی بگیرید.”

وی توضیح داد: “اگر برای پنج سال آینده به بیتکوین ادامه دهید، احتمالاً السالوادور بدهی‌های خود را پرداخت کرده و بی‌بده خواهد بود.”

اداره بیتکوین ملی (ONBTC) اعلام کرد که دکتر عموس به تازگی به السالوادور سفر کرده و به دانشجویان برنامه توسعه دهندگان بیتکوین و شبکه لایتنینگ CUBO+ درس داده است تا به محلیان کد و مفاهیم آن را آموزش دهد.

او همچنین با رئیس‌جمهور ناییب بوکله دیدار کرده و نظرات خود را درباره “مزایای قابل توجه سیاست آزادی اقتصادی” به اشتراک گذاشته است.

اداره بیتکوین ملی السالوادور در نوامبر 2022 توسط بوکله برای مدیریت امور مربوط به رمزارزها ایجاد شد.

مکس کایزر، خبرنگار آمریکایی، و استیسی هربرت، مجری تلویزیونی، نیز عضو تیم بیتکوین بوکله هستند، به علاوه دکتر عموس که به تازگی منصوب شده است.

مکس کایزر درباره کتاب “استاندارد بیتکوین” گفت: “میلیون‌ها نفر، از جمله مایکل سیلور موسس مایکرواستراتژی و صدها نفر از مقامات و متخصصان مالی و اقتصادی، تحت تأثیر این کتاب قرار گرفته‌اند و روزانه بیتکوین به سپرده‌های خود اضافه می‌کنند.”

لینک خبر: سایت cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور