پرش به محتوا

اصلاح قیمت چیست

اصلاح قیمت چیست ؟

به معکوس شدن موقت قیمت در یک روند اصلی را اصلاح قیمت می‌گویند. به طور کلی تفاوت اصلاح قیمت و بازگشت این است که اصلاح قیمت در دوره‌ای کوتاه رخ می‌دهد و قیمت دوباره مسیر اصلی خود را ادامه می‌دهد. نمودار زیر از شرکت جنرال الکتریک است و نشان می‌دهد  که سهام این شرکت در یک روند نزولی قرار گرفته است. با این حال نقاطی در نمودار وجود دارد که نشان می‌دهد قیمت در حال افزایش است. که این افزایش موقت می‌تواند اصلاح قیمت باشد.

اصلاح قیمت

نکات کلیدی

  • اصلاح قیمت به تغییر کوتاه مدت در قیمت سهام نسبت به روند اصلی گفته می‌شود. که روند قبلی را نیز به همراه دارد.
  • اصلاح قیمت به معنی بازگشت قیمت نمی‌باشد. در بازگشت ، قیمت باید سطح مقاومت و یا حمایت را نقض کند.

مفهوم اصلاح قیمت 

اصلاح قیمت به خودی خود چیزی بیان نمی‌کند. اما هنگامی که با سایر اندیکاتورها ترکیب شود ، می‌تواند به معامله‌گر کمک کند که آیا روند فعلی ادامه می‌یابد و یا بازگشت روند در حال وقوع است. در این مورد تعیین تفاوت بین اصلاح کوتاه مدت قیمت و بازگشت روند ضروری است.

مثال چگونگی استفاده از اصلاح قیمت

شناسایی اصلاح قیمت آسان نیست. به این خاطر که به راحتی می‌توان آن را با بازگشت روند اشتباه گرفت. و یا برعکس ، امکان دارد بازگشت روند را با اصلاح قیمت اشتباه گرفت. نمودار زیر S&P 500 را در طول سال 2018 نشان می‌دهد که روند صعودی قابل توجهی بین آوریل و اکتبر رخ داده است. در این صعود اصلاح های متعددی رخ داده که سه مورد آن در نمودار مشخص شده است. آنچه مهم است این است که اصلاح ها هرگز به خط روند صعودی نفوذ نکرده‌اند. با این حال ، در ماه اکتبر آنچه به نظر می‌رسید یک اصلاح باشد به خط روند صعودی نفوذ کرد و بازگشت شاخص را به همراه داشت و منجر به کاهش شدید قیمت شد.

تفاوت بین بازگشت و اصلاح قیمت

بازهم لازم است به یاد داشته باشید که اصلاح یک حرکت معکوس جزئی و کوتاه مدت خلاف جهت روند اصلی در قیمت سهام یا شاخص است. اما نکته مهم و کلیدی این است که اصلاح قیمت سطوح مقاومت و یا حمایت را نقض نمی‌کند و یا از خطوط روند صعودی و نزولی عبور نمی‌کند. که اگر قیمت سطح مقاومت یا حمایتی را نقض کند و یا از خطوط روند عبور کند دیگر اصلاح نیست بلکه بازگشت محسوب می‌شود.

فایل PDF مطالب فوق :

قیمت : 5000 تومان

مقاله اصلاح قیمت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری ویندزور