پرش به محتوا

تعیین حد ضرر در بازار فارکس

تعیین حد ضرر در بازار فارکس

جهت تعیین حد ضرر در بازار فارکس روش‌های مختلفی وجود ، بعضی از معامله گران مقدار Pip مشخصی را برای حد ضرر انتخاب می‌کنند که این مورد نمی‌تواند روشی درست و کاربردی باشد به این دلیل که مقدار حد ضرر در بازار فارکس بهتر است با توجه به تایم فریم و جفت ارز انتخاب شود. به عنوان مثال منطقی نیست که برای تایم روزانه و 15 دقیقه یک حد ضرر ثابت قرار دهیم چرا که حد ضرر تایم روزانه مسلما باید بیشتر از حد ضرر تایم 15 دقیقه‌ای باشد. و همینطور با توجه به نوسانات مختلف ارزها میزان حد ضرر در جفت ارزهای مختلف باید با هم تفاوت داشته باشد.
در ادامه توضیحی در مورد تعیین حد ضرر در بازار فارکس را خواهیم داد.

حد ضرر را کجا قرار دهیم ؟

حد ضرر در سطحی قرار می‌گیرد که دلیل ورود ما به یک معامله از بین رفته باشد.

به عنوان مثال ، قیمت در حال پایین آمدن است و شما منتظر رخ دادن یک الگوی برگشتی هستید ، سپس نمودار قیمت ، به حمایتی رسیده و مسیر حرکت خود را تغییر می‌دهد و شروع به افزایش می‌کند. الگوی برگشتی ایجاد شده و شما وارد معامله می‌شوید
حالا سوال این است ، چه موقع دلیل ورود ما به معامله از بین رفته است و قیمت مسیر نزولی خود را ادامه خواهد داد ؟

اگر قیمت پایین برود و از سطح حمایتی عبور کند. به این معنی است که شما اشتباه کرده‌اید و روند نزولی متوقف نشده است. بنابراین شما باید از آن معامله خارج شوید.

بنابراین در این مثال حد ضرر خود کجا باید قرار دهیم ؟

جواب : به اندازه یک شمع میانگین ، پایین تر از خط حمایت

روش تعیین حد ضرر 

یکی از روش های کاربردی جهت تعیین حد ضرر ، انتخاب شمع(کندل) میانگین می‌باشد. به این گونه که در نمودار مورد نظر از میان شمع ها (کندل) یکی را که دارای بدنه‌ای نه بزرگ و نه کوچک باشد را به عنوان شمع میانگین انتخاب می‌کنیم سپس اندازه بدنه شمع را با استفاده از ابزار Crosshair ( این ابزار  در برنامه متاتریدر با نگهداشتن هم زمان دکمه Ctrl و F انتخاب می‌شود) اندازه گیری می‌کنیم سپس به میزان Pip به دست آمده از این شمع حد ضرر خود را به همان میزان پایین تر از حمایت و یا بالاتر از مقاومت قرار می‌دهیم.

به مثال زیر توجه کنید :

در تصویر زیر نمودار یک ساعته دلار به دلار کانادا را مشاهده می‌کنید که قیمت به سطح حمایتی رسیده و قصد ورود به این معامله را داریم.
جهت تعیین حد ضرر همانطور که در بالا گفته شد شمعی را که نسبت به دیگر شمع ها دارای بدنه نه بزرگ و نه کوچک است به عنوان شمع میانگین انتخاب می‌کنیم که در این مثال اندازه بدنه شمع برابر با 30 Pip بوده سپس به همان میزان فاصله (30 Pip)  پایین تر از خط حمایت ، حد ضرر خود را قرار می‌دهیم.

فایل PDF مطالب فوق :

قیمت : 5000 تومان

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

www.stptrading.com