پرش به محتوا

نکاتی برای انتخاب بروکر مناسب

نکاتی برای انتخاب بروکر مناسب


نکاتی برای انتخاب بروکر مناسب

برای انتخاب یک بروکر مناسب به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

افراد معمولا برای انتخاب بروکر به یک یا دو مورد توجه کرده و عوامل بسیاری را نادیده می گیرند ولی در اینجا قصد داریم به یازده مورد مهم برای انتخاب بروکر اشاره کنیم .

  1. رگولیشن (Regulation) :
    تایید بروکر از طرف نهاد های مالی معتبر بین المللی را رگولیشن گویند. که هر چه بروکر رگوله سطح بالاتر و معتبرتری داشته باشد ضریب اطمینان آن بیشتر است.
  2. اسپرد (Spread):
    اسپرد  نوعی کارمزد کارگزاری محسوب می شود. به اختلاف بین قیمت واقعی سهام و قیمتی که کارگزاری به شما پیشنهاد می دهد اسپرد گفته می شود. و هرچه مقدار آن کمتر باشد به نفع شماست. البته توجه داشته باشید که بعضی از بروکرها با توجه به حساسیت مشتریان خود میزان اسپرد را کاهش داده ولی با روش های دیگر مانند کمیسیون میزان دریافتی خود را افزایش می دهند.
  3. ریکوت (Requote):
    ریکوت در بازار فارکس به این معنی است که وقتی شما سفارش خرید یا فروش می دهید بروکر نمی تواند و یا نمی خواهد سفارش را در قیمتی که شما وارد کرده اید انجام دهد. بطور کلی این اتفاق زمانی رخ می دهد که بازار در حال نوسانات شدید است ، مانند زمان اعلام خبر
    بهتر است بروکری را انتخاب کنید که ریکوت نداشته باشد!
  4. اسلیپیج (Slippage):
    اسپیلیج در بازار فارکس به معنی اختلاف بین قیمت سفارش شما و قیمتی که سفارش در واقع اجرا می شود است. و یا استاپ شما در قیمتی کمتر از قیمت انتخابی شما اجرا می شود.
    معمولا اسلیپیج زمانی رخ می دهد که بازار دارای نوسانات زیاد می باشد ، مانند زمان اعلام خبر
    بهتر است بروکری را انتخاب کنید که اسلیپیج کمتری دارد!
  5.  کمیسیون (Commission ):
    به معنای کارمزد می باشد و هزینه ای است که بروکر برای هر معامله از شما دریافت میکند . بهتر است بروکر انتخاب شود که کمیسیون آن صفر باشد.
  6.  سوآپ (Swap):
    سوآپ یا Rollover به معنای بهره شبانه می باشد یعنی مقدار بهره ای است برای نگهداری پوزیشن معاملاتی شما در مدت یک شب
    بهتر است در انتخاب بروکر و نوع حساب ، حساب هایی از نوع اسلامی و بدون بهره انتخاب شود.
  7.  واریز و برداشت (Deposit and withdrawal):
    واریز و برداشت از فاکتورهای مهم انتخاب می باشد ، بعضی از بروکرها در هنگام واریز هر نوع همکاری و در هنگام برداشت ، انواع سنگ اندازی را انجام می دهند . بنابراین بهتر است در انتخاب بروکر این مورد نیز بررسی شود .
  8.  پوشش ریسک (Hedging):
    هجینگ یعنی شما اجازه داشته باشید در زمان واحد بر روی یک پوزشین معاملاتی در دو جهت معامله کنید.
    این مورد زمانی کاربردی است که در یک پوزیشن معاملاتی هستید و احتمال می رود که قیمت برخلاف جهت حرکت شما پیش رود و شما می توانید پوزیشنی خلاف جهت باز کنید.
  9.  مارجین کال (Margin call):
    مارجین کال زمانی رخ می دهد که معاملات شما برخلاف جهت پوزیشن گرفته شده حرکت کرده و سرمایه حساب شما رو به اتمام است در این شرایط بروکرها به دو روش عمل می کنند که یکی بستن معاملات شما و دیگری هج کردن می باشد( هج یعنی معامله شما را که در ضرر رفته بسته و معامله ای خلاف جهت برای شما باز می کنند.)
    بهتر است بروکری را انتخاب کنید که در صورت مارجین کال شدن معاملات شما را هج کند!
  10. سابقه (Precedence):
    سابقه و تاریخچه یک بروکر ملاک مهمی در انتخاب بروکر می باشد و یک بروکری با سابقه چند دهه بسیار اطمینان برانگیز تر از یک بروکر تازه تاسیس و بدون سابقه و نامطمئن خواهد بود.
  11. پشتیبانی (Supporting):
    پشتیبانی قدرتمند به زبان فارسی از دیگر فاکتور های انتخاب یک بروکر مناسب می باشد. این پشتیبانی ها می تواند در بخشهای معاملاتی ، فنی ، نرم افزاری ، مالی و تحلیلی باشد.

3 دیدگاه دربارهٔ «نکاتی برای انتخاب بروکر مناسب»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

www.stptrading.com